به گزارش «نود اقتصادی»، عبدالمجید شیخی، تحلیلگر مسائل اقتصادی اظهار داشت: بخشی از افزایش بی رویه دلار نیز به دلیل بی تدبیری های دولت صورت گرفته است. هم اکنون نیز می توان در همه بخش ها ردپای دلار را مشاهده کرده که اقتصاد ایران را با مشکل مواجه کرده است.

وی بیان کرد: شاخص های اقتصادی در حال حاضر، بهترین نشان دهنده وضعیت نوع مدیریت اقتصاد کشور است که رفتار گسسته و غیریکپارچه دولت در بخش های مختلف مدیریتی را نشان می دهد. حضور چند دسته از تفکرات اقتصادی در تیم اقتصادی دولت یکی از دلایل این موضوع است.

این تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت: بخشی از دولتی ها معتقد به تفکرات اقتصاد سرمایه داری هستند و بخشی دیگر نهادگرا و بخشی دیگر هم ملغمه ای از این تفکرات هستند. نوع سیاست‌هایی که دولت در این سال ها اتخاذ کرده است این تناقض تفکرات بین تصمیم سازان اقتصادی را نشان می دهد.

عبدالمجید شیخی افزود: در موارد متعدد مانند ارز ۴۲۰۰ تومانی یا افزایش قیمت بنزین می توان این چند دستگی را کاملا مشاهده کرد. بانک مرکزی هم با نوعی تفکر دیگر، در حال اجرای سیاست های خود است و با بخش های دیگر اقتصاد این سیاست‌ها هم خوانی ندارد. عملیات بازار باز که در حال حاضر در کشور اجرا می شود، بخشی از تفکرات در دولت را خنثی می کند.