پنج شنبه نهم فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۲:۱۴ بعد از ظهر

اخبار عملیات بازار باز

عملیات ریپو چیست؟

بانک مرکزی اعلام کرد که عملیات «ریپو» برای نخستین بار در توسعه عملیات بازار باز به‌کار گرفته شده است. براساس گزارش بانک مرکزی، هدف از این ابزار، تامین نقدینگی کوتاه‌مدت بانک‌ها است.

جزئیات ۳ مصوبه مهم شورای پول و اعتبار/ همتی: عرضه ارز در نیما زیاد شد

شورای پول و اعتبار ۳ مصوبه مهم داشت که از جمله آنها صدور کیف الکترونیک پول براساس ضوابط بانک مرکزی است؛ همتی در این جلسه از افزایش عرضه ارز در بازار نیما خبر داد و تأکید کرد: انتظار می‌رود ثبات بازار ارز تقویت شود.

عبدالناصر همتی:
در حال خروج از رکود اقتصادی ناشی از کرونا هستیم

رییس کل بانک مرکزی گفت: در ۴ ماه اول سال به خاطر شیوع کرونا رکودی در اقتصاد ایران اتفاق افتاد، ولی شاخص های ماهانه صنعت نشان می دهد که ما در حال خروج از این رکود مقطعی هستیم.

افزایش بی رویه قیمت دلار نتیجه بی‌تدبیری‌های دولت است/ تناقض در تفکرات اعضای تیم اقتصادی دولت مشکلات کنونی را به وجود آورده

عبدالمجید شیخی با بیان اینکه بخشی از افزایش بی رویه دلار نیز به دلیل بی تدبیری های دولت صورت گرفته است، گفت: حضور چند دسته از تفکرات اقتصادی در تیم اقتصادی دولت یکی از دلایل این موضوع است.

یادداشت عبدالمجید شیخی تحلیلگر مسائل اقتصادی برای «نود اقتصادی»؛
نسخه ربوی رئیس بانک مرکزی برای مهار تورم/ چرا عملیات بازار باز اشکال شرعی دارد؟

دکتر عبدالمجید شیخی نوشت: متاسفانه امروزه بانک مرکزی تحقق ربا را در دستور کار قرار داده است. نسخه ربا به عنوان ‌داروی درمان اقتصاد آن هم توسط یک نهاد حاکمیتی در جمهوری اسلامی.! آنهم در شرایطی که در بیست ‌و نهمین همایش بانکداری اسلامی، نیز اظهار می کند که: «همه ما مفتخریم، که ایران از جمله کشورهایی است که به حذف ربا متعهد است!»

«نود اقتصادی» گزارش می‌دهد؛
هیات‌مدیره شرکت‌های دولتی زیان‌ده پاداش می‌گیرند !


نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفتگو با «نود اقتصادی»:
عده‌ای از زیر بار تعیین مسئولیت دستمزد 35 درصدی فرار می‌کنند