پنج شنبه نهم فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۲:۵۶ بعد از ظهر

اخبار اعتراضات خیابانی به گرانی‌ها

تحلیلگر مسائل اقتصادی:
اولین کسانی که از شوک‌های اقتصادی آسیب می‌بینند، مردم حاشیه شهرها هستند

نکته قابل توجهی که درباره این اعتراضات وجود داشت این بود که بخش عمده اعتراضات در حاشیه شهرها رخ داد اینها مناطقی است که ساکنان آن توان اقتصادی کمی دارند.

3 دلیل مهم بستن مغازه‌های بازاریان در دو روز اخیر

دست آخر اینکه شاید مهمترین دلیل بسته شدن مغازه های بازاریان،حضور افرادی در بازار بود که با رعب و وحشت خواستار خروج مغازه داران از واحد صنفی خود شدند و اگر مغازه‌داری مقاومت می‌کرد از سوی آن افراد مورد حمله قرار می‌گرفت و بعضاً چند مورد آتش‌سوزی هم گزارش شد.

تحلیل احمد توکلی از اعتراضات اخیر:
ریشه اعتراضات مردم، بی‌اعتنایی دولت به انتقادات بود/ اثر حقوق‌های نجومی بر عصبانیت مردم را دست کم نگیرید/ دولت حتی حاضر نیست با مردم درباره مشکلاتشان حرف بزند

توکلی گفت: اینکه برخی مدعی شدند این اعتراضات را جناح مقابل راه انداخته است، ظلم به اعتراض بحق مردمی است. ضمن اینکه هیچ دلیل روشن و قانع‌کننده‌ای نیز برای این ادعا نداشتند. البته طبیعی است که منتقدان سیاسی دولت از اعتراض مردم استقبال کنند.

انتقاد دکتر مالجو اقتصاددان از خطاهای متعدد دولت؛
دولت فعلی خطا میکند و به آن باکمال صراحت افتخار میکند!

برخلاف تمام دولت‌های پس از جنگ، یگانه دولتی که خطاها را با صراحت و کمال افتخار مرتکب می‌شود و از خطاکاری‌های خودش به‌قوت دفاع می‌کند، همین دولت فعلی است.

انتقادات عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی از وضعیت اقتصادی کشور؛
دولت پاسخ دهد چرا به وعده‌هایی که داده عمل نشده!

دولت و مجلس باید به سمت برطرف شدن مشکلات اقتصادی مردم بروند. دولت باید بگوید چرا وعده‌ها بر آورده نشده است. دولتمردان باید یاد بگیرند که اگر وعده‌ای می‌دهند به آن عمل کنند، در غیر اینصورت به مردم توضیح بدهند که چرا نتوانستند.

«نود اقتصادی» گزارش می‌دهد؛
هیات‌مدیره شرکت‌های دولتی زیان‌ده پاداش می‌گیرند !


نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفتگو با «نود اقتصادی»:
عده‌ای از زیر بار تعیین مسئولیت دستمزد 35 درصدی فرار می‌کنند