به گزارش «نود اقتصادی» از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر «حجت‌الله عبدالملکی» در حاشیه این بازدید گفت: مجموعه صنایع شیر ایران «پگاه» یکی از شرکت‌های پرافتخار کشور در صنایع غذایی و لبنیات کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: هدف ما از این مجموعه بازدید‌ها نظارت میدانی بر شرکت‌های اقتصادی زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: شرکت صنایع بسته‌بندی فرآورده‌های شیری پگاه در ماه‌های اخیر بیش از ۲۰ نفر جذب نیرو داشته و در ادامه سال ۱۴۰۱ بر اساس طرح توسعه ۵۰ فرصت شغلی جدید ایجاد می‌کند.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: محصول دانش‌بنیان کاغد پارچمنت در این شرکت تولید و در مرحله آماده‌سازی تجاری قرار دارد.

وی با اشاره به اهداف سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» افزود: بهبود فضای کسب و کار، افزایش اشتغال و‌ تولید رویکرد اصلی وزارت مردم در سال ۱۴۰۱ است.

رئیس شورای عالی کار با اشاره وضعیت معیشتی جامعه کارگران کشور بیان کرد: افزایش حقوق کارگران بر اساس مصوبه شورای کار عالی کشور در چند روز اخیر اعمال و اجرا شده است.

عبدالملکی تأکید کرد: افزایش ۵۷ درصدی حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۱ خوشبختانه باعث افزایش بهره‌وری در تولید کشور شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در این بازدید با برخی از کارگران حاضر در بخش‌های مختلف تولید در زمینه وضعیت شغلی، ساعات کاری و حقوق و معیشت آنان به گفت‌و‌گو پرداخت.

«علی اصغر محمد‌پور» مدیرعامل صنایع شیر ایران در این بازدید نیز با معرفی شرکت شیر صنایع شیر ایران «پگاه»، امکانات، ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها، گزارش عملکرد این مجموعه و اقدامات انجام شده در دوره جدید را تشریح و چالش‌ها و مشکلات این شرکت را مطرح کرد.