به گزارش «نود اقتصادی»، جلال‌الدین محمد شکریه، نائب رئیس اتاق اصناف ایران اظهار داشت: امروز اگر قیمت مسکن افزایش پیدا کرده است دلیل آن اینست که حجم نقدینگی در کشور افزایش پیدا کرده و در مقابل برنامه و راه‌کاری برای آن وجود ندارد.

وی بیان کرد:‌ از شهریور سال گذشته تا به امروز حجم نقدینگی چندین برابر شده است. این حجم افزایش نقدینگی پول را به سمت خرید سکه و ارز و مسکن و خودرو سوق می‌دهد و سرمایه به سمت بازار کاذب جذب می‌شود. همین امر منجر به افزایش قیمت می‌شود.

نائب رئیس اتاق اصناف ایران افزود: بنابراین گرانی محصول یک پدیده اقتصادی و پولی است و نه نظارتی. به عبارت روشن‌تر، گرانی در این حوزه، نتیجه عملکرد ضعیف در بحث نظارتی از سوی اتحادیه‌های صنفی املاک نیست و با تغییر وزارت‌خانه، نظام پولی و مالی و نظام اقتصادی کشور اصلاح نمی‌شود.

جلال الدین محمد شکریه بیان کرد: تا زمانی که حجم نقدینگی به سوی تولید حرکت نکند و قیمت ارز به ثبات نرسیده باشد، شاهد همین موضوع خواهیم بود و باز هم باید اتحادیه املاک را از وزارت راه و شهرسازی بگیرند و به وزارت‌خانه دیگر بدهند. بنابراین این اقدام تغییری در اصل مساله ایجاد نمی‌‎کند.