به گزارش «نود اقتصادی»، احمدرضا سرحدی، کارشناس بازار مسکن اظهار داشت: برای تامین نیاز مسکن و رفع مشکلات در این حوزه دولت یازدهم و دوازدهم زمان کافی در اختیار داشتند و می‌توانستند اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند.

وی بیان کرد: مسئله کاملا روشن است، در این سال‌ها اقداماتی صورت نگرفته، اکنون نیز دولت به ته خط رسیده و فرصتی باقی نمانده است. این در حالی است که مدت‌هاست اقتصاد با مشکلات و محدودیت‌های بی‌شماری مواجه بوده و شرایط کشور و اقتصاد این اجازه را نمی‌دهد که اقدامی برای رفع موانع و مشکلات انجام شود.

این کارشناس بازار مسکن افزود: به بیان روشن‌تر باید بگویم چنین تصمیماتی مانند آنچه درباره صندوق پس انداز یکم گرفته شد، تنها دست و پا زدن‌های تبلیغاتی است که هیچ فایده‌ای برای بازار مسکن نخواهد داشت.

وی گفت: در حال حاضر تمام افراد می‌دانند با توجه به شرایط پیش آمده صحبت خرید خانه بر سر ۱۰۰ یا ۲۰۰ میلیون تومان نیست و باید برای خانه‌دار شدن بیش از این‌ها هزینه کنند. بنابراین امکان ندارد دولت بتواند در این مدت کوتاه نیاز ۳۳۰ هزار نفری که در طرح صندوق پس‌انداز مسکن یکم ثبت‌نام و پول واریز کرده‌اند را تامین کند.