به گزارش «نود اقتصادی»، قیمت هر دلار آمریکا که رشدش از یک‌ماه قبل از عید آغاز شده بود در نوروز هم ادامه یافت و در میانه تعطیلات نوروز دست‌کم ۶.۵ درصد افزایش یافت و از مرز ۱۶۵۰۰تومان گذشت.

با وجود آنکه به‌دلیل شیوع ویروس کرونا حجم تقاضای ارزی کاهش یافت و بخش عمده نیاز‌های ارزی شامل واردات کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات مرتبط با مقابله با کروناست، با این حال روند صعودی قیمت دلار متوقف نشد و نرخ هر دلار آمریکا از ۱۵۵۰۰تومان با ۶.۵درصد رشد به ۱۶۵۰۰تومان رسید.

برخی فعالان بازار انتظار داشتند قیمت ارز تا پاییز امسال به مرز ۱۷هزار تومان برسد اما بحران کرونا و به‌دنبال آن کاهش قیمت‌ها در بازار جهانی نفت و مواد خام و کاهش شدید درآمدهای ارزی و همچنین تعطیلی و کاهش فعالیت صرافی بانک ملی به‌عنوان کارگزار اجرایی بانک مرکزی در بازار ارز موجب شد نبض بازار در اختیار معامله‌گران خصوصی، یا به زعم بانک مرکزی سفته‌بازان، قرار گیرد.

البته کارشناسان معتقدند که قیمت واقعی دلار رقم کنونی در بازار نیست و احتمالا طی روزهای آینده با اقدامات بانک‌مرکزی، قیمت‌ها روی همان کانال ۱۳ هزار تومانی سال گذشته قرار خواهد گرفت.