به گزارش «نود اقتصادی»، حمیدرضا صالحی رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود کسب‌وکارهای خرد و متوسط در کشور آسیب جدی از محل شیوع ویروس کرونا و افزایش روزافزون مبتلایان ببینند، وظیفه دولت این است که کاری کند تا این آسیب‌ها به حداقل برسند و از سونامی بیکاری جلوگیری کند.

وی بیان کرد: یعنی، دولت می‌تواند بودجه مشخصی را برای این کار در نظر بگیرد و آن را در صندوقی ذخیره کند تا از این محل به بنگاه‌های اقتصادی آسیب‌دیده کمک شود. قطعا دولت می‌تواند از محل صندوق توسعه ملی به این بنگاه‌ها کمک کند. این کار می‌تواند فعالان اقتصادی ما را برای ادامه فعالیت‌شان امیدوار کند.

حمیدرضا صالحی افزود: همچنین، ما در آستانه ورود به سال ۹۹ هستیم، ممکن است در این بین خیلی از کسب‌وکارها که امروز پاسخگوی کالاهای ضروری مورد نیاز مردم مثل مواد شوینده یا بهداشتی، نیستند، از بازار حذف شوند و آسیب جدی ببینند. بنابراین حتما باید به حال آنها فکری شود.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران گفت: هرگاه جلوی روند صعودی شیوع این بیماری گرفته شد، باید تمهیداتی اندیشیده شود تا اطمینان لازم به بازارهای هدف و کشورهای همسایه که امروز مرز تجاری خود را به روی ما بسته‌اند، برای ادامه همکاری داده شود. در ضمن، باید پروتکل‌های بهداشتی و امنیتی با این کشورها امضا کنیم تا بتوانیم بخش صادرات را که یکی از منابع مهم درآمدی است، تقویت کنیم و اجازه ندهیم بنگاه‌های تولیدی و خدماتی ما آسیب ببینند.