به گزارش‌«نود اقتصادی»، حسین مدرس خیابانی، قائم مقام وزیر صمت اظهار داشت: امروز باید از صنعت خودرو حمایت کنیم و پای این صنعت بایستیم.

حسین مدرس خیابانی افزود: مردم دیدند که کره ای‌ها و فرانسوی‌ها چه رفتاری در صنعت خودرو با مردم ما کردند.
وی گفت: کره ای‌ها هر دفعه که تحریم‌ها برداشته شد، بازار را در اختیارشان قرار دادیم، اما به محض اینکه آمریکا چراغ سبز را به قرمز تبدیل کرد، ساکشان را جمع کردند و رفتند.

قائم مقام وزیر صمت افزود: امروز با وجود اینکه آن‌ها از خودروسازی ما رفته اند تولید خودروی ما از روزانه ۲ هزار به ۴ هزار دستگاه افزایش یافته است و بخش عمده‌ای از قطعاتی را که پیشتر از خارج وارد می‌کردیم، هم اکنون در داخل کشور تولید می‌کنیم.

وی با اشاره به ایجاد نهضت ساخت داخل در کشور با هدف جلوگیری از واردات کالا‌هایی که امکان ساخت آن‌ها در داخل وجود دارد افزود: میز‌های ساخت داخل ما امروز بیش از یک میلیارد و پانصد میلیون دلار کالایی را که پیشتر از خارج وارد می‌کردیم در داخل تولید می‌کنند و بخش مهمی از این تولیدات در صنعت خودروسازی است و بخش‌های دیگری هم در سایر صنایع و از جمله پتروشیمی و فولاد است.

مدرس خیابانی درخصوص علت افزایش قیمت خودرو در چند ماه اخیر گفت: علت اصلی سوداگری است چراکه عده‌ای تلاش می‌کنند با خودرو کاسبی کنند.

وی افزود: به گفته وزیر صنعت، برای ثبت نام ۱۰ هزار پراید بیش از ۵۰۰ هزار تقاضا از ۵۰۰ هزار IP عمدتا خانگی ثبت شد و این نشان می‌دهد که هدف همه، مصرف نیست بلکه عده‌ای دنبال سوداگری هستند.

قائم مقام وزیر صنعت افزود: متاسفانه همچنان با وجود افزایش تولید، تقاضا بالاتر از عرضه است و حاشیه بازار، قیمت را بالا می‌کشد، اما خوشبختانه معضل چند ماه اخیر خودرو سازان یعنی خودرو‌های نیمه تکمیل، صفر شده و در یک خودرو ساز به صفر رسیده و در یک خودرو ساز دیگر هم به چند هزار دستگاه کاهش یافته است.

وی یکی از راه‌های کاهش قیمت خودرو را ساخت داخل کردن قطعات وارداتی دانست و گفت: شورای رقابت، سازمان حمایت از مصرف کننده و ستاد ساماندهی صنعت خودرو که زیر نظر وزیر صنعت فعالیت می‌کند همه بدنبال ساماندهی این بازار و کاهش حاشیه‌های آن هستند.