هادی سطوتی اقتصاددان و مدرس دانشگاه در گفتگو با «نود اقتصادی» با انتقاد از سیاست گذاری دولت در حوزه انرژی اظهار کرد: در دوره آقای زنگنه، دولت با همراهی وزارت نیرو تصمیم می‌گیرد، نیروگاههای کشور تماما گازسوز شوند. یعنی با توجه به وفور منابعی که مسئولان کشور ادعا می‌کنند، باید گفت که وابستگی نیروگاههای کشور به گاز به 100 درصد رسیده است.

وی افزود: اگر به بعد مصرف انرژی در کشور از طریق خطوط سراسری و سایر صنایع هم در نظر بگیریم طبق آمار ما به یک وابستگی 80 درصد به گاز پیدا کرده‌ایم. این مسئله براساس گزارشات کارشناسی می‌تواند یک فاجعه قلمداد شود.

این اقتصاددان عنوان کرد: تولید گاز کشور از طریق میدان پارس جنوبی که آقای زنگنه خیلی پز آن را می‌دهد و آن را دستاورد خودش می‌داند به 660 تا 670 میلیون متر مکعب در روز می‌رسد. جالب اینجاست که در دوره ایشان تنها فازهای 12 و 24 به بهره برداری رسیده و ایشان دستاورد چندانی در این میدان گازی نداشته است.
سطوتی عنوان کرد: با توجه به این که کل مصرف کشور به گاز گره زده شده با توجه به وضعیت فنی چاهها بعد از سال 1400 دچار افت 300 میلیون متر مکعبی در تولید گاز می شویم و اساسا تولید گازمان نصف می‌شود. با این وجود معلوم نیست بحران کشور حوزه انرژی را چگونه قرار است رفع کنیم. این بحران ناشی از سیاست گذاری کشور در حوزه انرژی که در راسش وزارت نفت است، ایجاد شده است.