«نود اقتصادی»- رئیس کل بیمه مرکزی، هرگونه تلاش برای نشستن بر کرسی وزارت تعاون را رد کرده و گفته است که به دلیل نوع فعالیت حرفه‌ای و خدمت به مردم در صنعت بیمه به شدت علاقمند شده که در بیمه مرکزی بماند و هیچ برنامه‌ای برای رفتن از بیمه مرکزی ندارد.

غلامرضا سلیمانی در گفتگو با «نود اقتصادی» تایید کرده که گزینه‌های مدیران عامل شرکت‌های بدون مدیرعامل در صنعت بیمه به نهاد ناظر معرفی و حتی مصاحبه‌های آنها نیز صورت پذیرفته و ابراز امیدواری کرده که با توجه به زمانبر بودن فرایند تایید صلاحیت افراد، بزودی مدیران عامل چند شرکت بیمه‌ای معرفی شوند.

در حال حاضر، شرکت‌های بیمه‌ای چون سرمد، ملت،تجارت نو و دی به دلیل جدا شدن مدیران عامل آنها، ازمدتها قبل با سرپرست اداره می شوند.

رئیس کل بیمه مرکزی گفته که شرکت بیمه ایران، یک شرکت بزرگ دولتی بوده که بیمه مرکزی ضمن حمایت از آن در راستای اصلاح ساختار آن حرکت می کند و توضیح داده که در شرایط فعلی،گزارش های مختلفی برای برون رفت از مشکلات فعلی بیمه ایران تهیه شده و بزودی هم اعلام می شود.

وی،خبرداد که بخش زیادی از مشکلات  مطالبات  معوق شرکت بیمه ایران از بنیاد شهید و امور ایثار گران حل شده است.

سلیمانی سیاست بیمه مرکزی را در راستای حمایت  از شرکت های بیمه ای با هدف افزایش سهم اتکایی آنها دانست و اذعان داشت که به دنبال افزایش سهم و قبولی اتکایی شرکت های بیمه ای و قدرتمند تر شدن آنها ،خود به خود سهم اتکایی بیمه مرکزی کاهش می یابد.

رئیس کل بیمه مرکزی درباره تهیه بسته ای برای افزایش سرمایه شرکت های بیمه ای به دلیل افت ارزش پول ملی ، گفت که در حال حاضر انجام چنین اقدامی زود بوده و باید اندکی زمان بگذرد.

از قرار معلوم، بیش از 30 شرکت ریز و درشت بیمه‌ای در صنعت بیمه کشور فعال هستند که تعدادی از شرکت های بیمه ای هنوز نتواسته اند سرمایه خود را با جدول زمان بندی اعلامی تا انتهای سال 96 وفق دهند.

جدول توانگری مالی شرکت‌های بیمه‌ای به اندکی قبل منتشر شد نشان می‌دهد که نسبت توانگری مالی برخی شرکت‌های بیمه‌ای تا حدودی افت کرده است.

همه این موارد یک پیام روشن داشته که نقطه تمرکز  آن، تجدید نظر در رقم افزایش سرمایه شرکت های بیمه ای است.