«نود اقتصادی»:مدیرعامل یک شرکت بیمه اتکایی اعلام کرده است که بعد از اجرایی شدن برجام، واگذاری و انتقال ریسک بیمه ای از داخل به خارج ازکشور صورت نگرفته است.

درحال حاضر، شرکت های بیمه ای اتکایی "امین" و "ایرانیان" به عنوان دو شرکتی شناخته می شوند که در زمینه قبول بیمه نامه های اتکایی و اتکایی مجدد رشته های بیمه ای از بازارهای داخلی و خارجی در صنعت بیمه کشور فعالند.

یکی از وظایف  مهم آنها،تحصیل پوشش اتکایی حمایتی در رابطه با تعهدات بیمه ای پذیرفته شده به شمار می رود.

این مقام مسئول در صنعت بیمه که نخواست نامی از او در خبر برده شود در گفتگو با نود اقتصادی اذعان داشته است که  صنعت بیمه، بیشتر ازآنکه به دنبال  انتقال ریسک به خارج از کشور باشد، دنبال  جذب سرمایه گذار خارجی به صنعت بیمه کشور بوده که این امر هم هنوز نتیجه ای  دربر نداشته است.

به گفته وی، با وجود برخی مذاکرات ، موضع گیری  آمریکا و نگاه های سیاسی موجود مانع از حضور شرکت های خارجی در صنعت بیمه ایران شده است.

مدیرعامل این شرکت بیمه اتکایی اذعان داشت که وضعیت مالی شرکت های بیمه ای شفاف بوده واز شفافیت لازم هم برخور دار است، بنابراین عدم حضورشرکت های خارجی درصنعت بیمه ایران ربطی به عدم استقرار سیستم حسابرسی بین المللی در  صنعت بیمه کشور ندارد.

وی، تصریح کرد که بخشی از ریسک شرکت متبوع خو د را قبل از اجرایی شدن برجام منتقل کرده اما ازگفتن مقدار ریسک منتقل شده و کشور مقصد صرفنظر کرد.

گفته می شود که صنعت بیمه اتکایی به دلیل رشد ناچیز حق بیمه،کاهش نرخ های حق بیمه،عواید پایین سرمایه گذاری و وضعیت نامطلوب اقتصاد جهانی با دست اندازهای مختلفی مواجه است.