سه شنبه چهارم اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۴:۱۹ بعد از ظهر

اخبار چالش صنعت بیمه

«نود اقتصادی» گزارش می‌دهد
برگه عوارض سنگین وزارت کشور برای صنعت بیمه در ایستگاه آتش نشانی!

وزارت کشور، به تازگی در بخش منابع مالی لایحه مدیریت یکپارچه آتش نشانی و خدمات ایمنی کشور اخذ ۱۰ درصد عوارض از صنعت بیمه را پیش بینی کرده که این لایحه، اکنون در راه پله های کمیسیون اقتصادی دولت درحال آمد و شد  است.

دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران در گفتگو با «نود اقتصادی»:
کنار گذاشتن مدیران بازنشسته در صنعت بیمه منطقی نیست!/ از افت ذخایر شرکت‌‎های بیمه‌ای اطلاع ندارم!

سید محمد کریمی در خصوص تایید صلاحیت افراد بازنشسته در سمت مدیریت عاملی شرکت‌های بیمه‌ای توسط نهاد ناظر، اذعان داشت که نهاد ناظر براساس مقررات عمل خواهد کرد و بازنشستگان هم بعنوان گنجینه‌های صنعت، صاحب تجاربی هستند که کنار گذاشتن این سرمایه‌ها منطقی نیست!

خسارت پرداختی بیمه رازی بابت میدان نفتی رگ سفید 28 میلیارد تومان بود

سید مجید بختیاری اعلام کرده که زیان انباشته شرکت متبوع او زیاد نبوده و طبق برنامه ربزی های انجام شده،زیان انباشته شرکت بیمه رازی جبران خواهد شد و درصورتهای مالی شش ماه اول سال 99 سود تقسیم خواهد شد.

دلایل عدم تحقق سود مناسب درصنعت بیمه چیست؟

واقعیت این است که فعالیت تمامی بنگاه‌های اقتصادی برمحور سودآوری شکل می‌گیرد،حال آنکه متاسفانه این امر درصنعت بیمه به عللی با مشکل مواجه شده که این سختی یا شکست درعمل، راه توسعه و نفوذ بیمه را در کشور با مشقت روبروساخته است.

خبرنگار «نود اقتصادی» کسب اطلاع کرد؛
درآمدهای بیمه البرز از محل فروش بیمه نامه به سمت خرید و فروش ملک و ساخت و ساز رفت/ سرمایه‌گذاری بیش از ۶۰ میلیارد تومانی بیمه البرز در مسکن و زمین در سال ۹۷

قابل ذکر است در غیاب ابزارهای مالیاتی، به جهت سود بالا در سرمایه‌گذاری بخش زمین و مسکن، این بخش برای خیلی از شرکت‌های بیمه‌ای و بانک‌ها جذاب بوده که همین سرمایه‌گذاری‌ها نیز خود در افزایش قیمت‌ها در این دو بخش موثر است.

«نود اقتصادی» گزارش می‌دهد؛ + نمودار
افزایش ۲۶درصدی تامین ارز دارو در سال ۱۴۰۲


فیلم/ مدیرعامل اسبق راه‌ آهن:
راه آهن در سه سال گذشته ۲۳ درصد از بار خود را از دست داده است
فیلم/ رئیس خانه صمت تهران:
سود تجارت گندم از هروئین هم بیشتر شده است
«نود اقتصادی» گزارش می‌دهد؛ + نمودار
سهم بخش صنعت از تسهیلات بانکی به بالاترین مقدار ۱۳ سال اخیر رسید

پربیننده