مدیر عامل بانک کشاورزی، با بیان اینکه بانک کشاورزی یگانه بانکی است که در لیست تحریم‌های بین المللی قرار ندارد، به نسیم تصریح کرد: با وجود عدم اعمال تحریم های بین المللی بر علیه بانک کشاورزی، این بانک با مکافات پول ها را به داخل منتقل کرده‌ است.

مرتضی شهید زاده، اظهار داشت که مشکل اصلی در کشور بسته شدن دست و پای سرمایه گذاری به دلیل تحریم‌های ظالمانه بوده و با بیان اینکه در حال حاضر نمی‌توان بخشی از تولیدات محصولات کشاورزی را به خارج از کشور صادر کرد تصریح کرد: در شرایط کنونی برخی کشورها با همه ادعاهای دوستی خویش اجازه ورود محصولات کشاورزی ایران را به داخل کشور خود نمی‌دهند.

شهید زاده، اذعان داشت که در حال حاضر بخشی از تولیدات روی دست تولید کنندگان مانده و گفت: وزارت جهاد کشاورزی 20 هزار تن مرغ در انبارها ذخیره داشته که اگر این مقدار به بازار سرازیر شود قیمت‌ها کاهش چشمگیری می‌یابد، بنابراین وزارت جهادکشاورزی با هدف حمایت از تولید و مدیریت وضعیت موجود، مازاد تولیدات را خریداری کرده تا قیمت‌ها کنترل شود.

وی، از برنامه ریزی بانک متبوع خود برای خرید تضمینی هشت و نیم میلیون تن گندم در سال زراعی جاری خبر داد و گفت: تا اکنون نزدیک به سه میلیون تن گندم تضمینی خریداری شده است.

شهید زاده ادامه داد: تاکنون دولت یک هزار میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم تخصیص داده، اما با توجه به تعیین روند 5 هزار میلیارد تومانی برای خرید گندم که 3 هزار میلیارد تومان آن باید از ناحیه بانک مرکزی تامین شود تا متاسفانه تاکنون محقق نشده است.

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: تا چندی پیش بانک کشاورزی به صورت روزانه پول خرید تضمینی گندم را پرداخت می‌کرده اما در حال حاضر و به دلیل کمبود منابع، پول خرید گندم به صورت هفتگی به کشاورزان پرداخت می‌شود.

مدیرعامل بانک کشاورزی بابیان اینکه تحریم‌های بین المللی درلایه های مختلف اقتصادی کشور ریشه دوانده است، به نسیم گفت که اگر با درایت دولت تدبیر تحریم‌ها برداشته شوند،دلارهای خارج از کشور به داخل منتقل می‌شود.

وی، ازبرنامه ریزی توسط بانک کشاورزی خبرداد که برآن اساس هرکشاورز یک شماره مشترک خواهد داشت تا با این شماره در هر نقطه از کشور از شبکه بانکی استفاده کند.

مدیرعامل بانک کشاورزی از بدهی 8 هزار میلیارد تومانی دولت به بانک کشاورزی پرده برداشت و اذعان داشت که این بدهی بابت تسهیلات تکلیفی و دیگر موارد برای بانک ایجاد شده است.

به گفته وی: بدهی 8 هزار میلیارد تومانی دولت به بانک کشاورزی نقدینگی این بانک را قفل کرده و گفت که بانک کشاورزی اراده کرده است تا بنگاه‌ها اقتصادی وابسته که فعالیت بانکداری ندارند را واگذار کند