شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۷:۳۱ قبل از ظهر

اخبار مرتضی شهید زاده

بنگاه‌هایی که صادرات ندارند، نمی‌توانند از صندوق توسعه ملی تسهیلات بگیرند

رییس صندوق توسعه ملی با بیان اینکه از ابتدای تاسیس صندوق تا به امروز ۴۸ میلیارد دلار برداشت برای پروژه‌های متعلق به بخش خصوصی داشته‌ایم، گفت: بنگاه‌هایی که نمی‌توانند اقساط خود را بپردازند، می‌توانند با تنفس دو ساله از محل ارز نیمایی نسبت به تامین ارز برای بازپرداخت اقساط اقدام کنند.

خبرنگار «نود اقتصادی» کسب اطلاع کرد؛
۳۸ میلیارد دلار منابع ارزی صندوق توسعه ملی به کدام بخش‌ها پرداخت شده است؟

همچنین از کل منابع مسدود شده٬ ۵۹ درصد آن به بخش خصوصی٬ ۳۹ درصد به شرکتهای وابسته به نهادهای عمومی غیردولتی٬ ۳/ درصد به بخش تعاون و ۱/۵ درصد به سایر بخش‌ها پرداخت شده است.

رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی در گفتگو با «نود اقتصادی»:
نباید صندوق توسعه ملی به سرنوشت حساب ذخیره ارزی دچار شود/برخی در شهرستان‌ها به دنبال ایجاد فشار بر روی بانک‌ها هستند تا دلار 4200 تومانی بگیرند

مرتضی شهید زاده، هشدار داد که برخی از مشتریان در شهرستان ها به دنبال ایجاد فشار بر روی بانک ها هستند تا ارز 4200 تومانی دریافت کنند که در این راستا صندوق توسعه ملی هشدار داده که بانک ها زیر بار فشار آنها نروند.

خبرنگار «نود اقتصادی» کسب اطلاع کرد؛
تعلل بانک‌ها اجرای 3.2 میلیارد دلار قرارداد را به تاخیر انداخت!

از قرار معلوم، به علت تاخیر در بازگردانی قراردادها توسط برخی بانک ها انعقاد و ابلاغ برخی از قراردادهای مصوب سال 95 در سال 96 انجام شده که تعداد این دسته از قراردادهای ارزی در نیمسال نخست سال گذشته 6 فقره به میزان 3250 میلیون دلار بوده است.

صندوق توسعه ملی 41 میلیارد دلار تسهیلات پرداخت کرد

"مرتضی شهیدزاده" درگفتگوی تفصیلی خود با نود اقتصادی، اذعان داشته که ازرقم مذکور 38 میلیارد دلار بابت 328 فقره طرح به مرحله تخصیص ارز رسیده وعملیاتی شده و مابقی هم درحال طی مراحل اداری خود است.

فیلم/ معاون وزیر اسبق نیرو:
جنوب شهر تهران سالی ۳۶ سانتی‌متر فرونشست دارد!


فیلم/ رئیس کمیسیون انرژی اتاق تهران:
مسئولان وزارت نیرو در جلسات می‌گویند برقی برای خودروهای برقی ندارند
فیلم/ مدیرعامل توانیر:
سال گذشته ۶۰۰ مگاوات ترانزیت برق آزمایشی به ترکیه داشتیم

پربیننده