به گزارش «نسیم»، علی نعمت چهاردولی در مخالفت با لایحه بودجه 94 در صحن علنی مجلس، اظهار داشت:‌ برای اقتصای که با افزایش و کاهش نرخ دلار، زیر و رو می‌شود و با افزایش و کاهش قیمت طلا همه چیز بر هم می‌ریزد،‌ تورم و بیکاری جلوی هر نوع برنامه تجاری را بگیرد و تولید و صنعت و کشاورزی پردردسر شود، هزینه بالای تولید داخل امکان رقابت با واردات را نداشته باشد، باید فکری کرد.

چهاردولی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی بدون کنترل دقیق، عملی نمی‌شود و این در شرایطی است که در اقتصاد ایران، تجارت به جای تولید محور شده است.

وی با بیان اینکه افزایش 14 درصدی حقوق نمی‌تواند تورم 40 درصدی را جبران کند، گفت: مردم به دنبال افزایش حقوق نیستند، بلکه کنترل تورم را می‌خواهند که این موضوع در بودجه 94 مشاهده نمی‌شود.

وی در ادامه با اشاره به عدم ابلاغ برخی آئین‌نامه‌های اجرایی بودجه 93، گفت: امروز در حالی موضوع بودجه 94 را در دستور کار داریم که هنوز برخی آئین‌نامه‌های اجرایی بودجه 93 ابلاغ نشده است.

نماینده مردم ملایر با اشاره به نیمه‌کاره بودن اجرای چند صد پروژه در کشور، گفت: قرار بود این پروژه‌ها به بخش خصوصی واگذار شوند، اما در کمیسیون تلفیق به این موضوع توجه نشده است.

وی بی‌توجهی لایحه بودجه 94 به موضوع بهداشت، پیشگیری، سلامت، فرهنگ و آموزش و پرورش را از دیگر نقاط ضعف این لایحه عنوان کرد و گفت: با وجود فاصله حقوقی کارمندان دولت با مدرک و سابقه یکسان با یکدیگر و در شرایطی که این فاصله به دو، سه و یا چند میلیون تومان می‌رسد، به این موضوع در لایحه بودجه توجهی نشده است.

به گفته وی، دولت فعلی نیز مانند دولت‌های قبل به بودجه مدیریت بحران به عنوان یک پول تو جیبی نگاه کرده است که این مسئله نیز از جمله نقاط ضعف لایحه بودجه 94 است.

چهاردولی ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور،‌ کسب منابع مالی 110 هزار میلیارد ریالی اوراق در لایحه بودجه 94 غیر عملی است و باید برای این موضوع فکری شود.

وی با بیان اینکه در لایحه بودجه 94 توجه خاصی به تولید نشده است، گفت: در بحث آموزش و پرورش نیز بی‌توجهی زیادی صورت گرفته و برای کاهش فاصله دریافتی کارکنان با سایر وزارتخانه‌ها نیز فکری نشده است.

وی عدم توجه ویژه به یارانه مواد غذایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی را از دیگر نواقص لایحه بودجه 94 دانست و گفت: بی‌توجهی به مطالبات فرهنگیان و عدم تأکید بر تمرکززدایی در لایحه بودجه 94 نیز از جمله نواقص این لایحه است.