حسین مهری در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: سرانه جابه جایی مرسوله‌های پستی کشور از هفت و دو دهم درصد در سال گذشته به هشت درصد رسیده است و پیش بینی می‌شود این رقم تا پایان امسال به هشت و نیم درصد افزایش یابد.

وی اظهار کرد: سرانه جا به جایی مرسوله‌های پستی دنیا ۵۰ درصد و در آسیا و اقیانوسیه ۱۱ و دو دهم درصد است و در برنامه پست جمهوری اسلامی ایران رسیدن به سرانه کشورهای آسیایی اولویت گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۱۸ میلیون مرسوله پستی توسط شرکت پست جابه جا شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد افزایش یافته است.

مهری از امضای تفاهم نامه میان شرکت پست و استانداری مرکزی خبر داد و گفت: این تفاهم نامه در هشت بند برای تحقق بیش از پیش دولت الکترونیک در استان، یکپارچه سازی شبکه توزیع ازطریق شرکت پست، استفاده از پتانسیل دفا‌تر ICT روستایی برای ارائه خدمات نیابتی سازمان‌ها، استفاده از سرویس پست الکترونیکی به عنوان پل ارتباطی دولت و مردم تنظیم شده است.

وی ادامه داد: پیاده سازی «سامانه یکپارچه نشانی ایرانیان» با محوریت کدپستی ده رقمی، ثبت مستمر تغییرات بانکی پستی در سیستم GIS، ایجاد سرویس تبادل ارتباطات بین دستگاهی برای ارائه کد پارسل و بهنگام سازی چارچوب کارگاهی در بانک اطلاعات کد پستی براساس طبقه بندی بین المللی از دیگر محورهای این تفاهم نامه است.

مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران افزود: با اجرایی شدن این تفاهم نامه دفا‌تر شهری استان نیز خدمات ارتباطی سازمان‌ها را احصا و مردم با مراجعه به این دفا‌تر می‌توانند خدمات با کیفیت دریافت کنند.

مهری بیان کرد: با ثبت کد GIS کلیه کد‌ها و نقشه‌ها که در سازمان‌های مختلف وجود دارد یکپارچه سازی و کد‌ها، نقشه‌ها و مشاغل فعال در هر منطقه مشخص می‌شود.

وی گفت: شرکت پست کشور امسال با اقدامات مدیریت نیروی انسانی و اصلاح ساختار با وجود افزایش ۱۶ درصدی حجم کار، نرخ بهره وری را ۲۶ درصد افزایش می‌دهد. ک/۲