علیرضا ابلقی، افزود این موضوع در برنامه ششم توسعه به طور جدی هدفگذاری و پیگیری خواهد شد.

وی از مرمت، بهسازی و احیای بافت تاریخی به عنوان یکی از اهداف ستاد ملی احیاء، بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری یاد کرد و ادامه داد: با ارایه خدمات زیر ساختی و اعطای کابری های جدید به بافت های تاریخی، در شهرها، هویت تاریخی آنها متناسب با ظرفیت این بناها، احیاء می شوند.

وی، با اشاره به مشکلات فراوان سکونت گاه‌های غیر رسمی، از تامین خدمات و زیر ساخت ها و بهسازی سکونت گاه‌های غیر رسمی واقع در محدوده قانونی خبرداد و گفت: با هماهنگی همه دستگاه‌های مسئول در این خصوص، ضمن تامین خدمات به این دست از سکونت گاهها، سند مالکیت ارایه می شود.

به گفته ابلقی، سند دار کردن سکونت گاه‌های غیر رسمی واقع در محدوده قانونی، نیازمند طی مراحل و تدوین دستور العمل خاص خود است.

معاون ساماندهی و نوسازی بافت فرسوده شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی  شهری ایران، ارایه تسهیلات به نوسازی بافت های فرسوده را یکی از اقدامات دولت در راستای بهسازی بافت های فرسوده دانست و گفت: درحال حاضر، دستورالعملی در حال تدوین بوده که شیوه و توزیع تسهیلات به بهسازی بافت فرسوده اصولی و هدفمند باشد.

وی، از تشکیل ستاد ملی احیاء، بهسازی، نوسازی و توانمند سازی بافت فرسوده و ناکار آمد شهری خبرداد و گفت که وظایف این ستاد برگرفته از وظایف ستاد قبلی توانمند سازی و ساماندهی سکونت گاه‌های غیر رسمی بوده، با این تفاوت که احیای بافت فرسوده تاریخی را هم در بر می گیرد.

ابلقی، تاکید کرد که وظایف ستاد قبلی در درون ستاد جدید ادغام شده و ستادی قوی، با اعضای بیشتر و توانمندی گسترده تر تشکیل خواهد شد.

معاون ساماندهی و نوسازی بافت فرسوده شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری  ایران، رویکرد  ستاد ملی احیا و بهسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری را توجه به  بافت فرسوده و سکونت گاه‌های غیررسمی و بافت تاریخی عنوان کرد وگفت: با توجه به ویژگی خاص هریک از بافت های  مورد اشاره، این ستاد، سه وظیفه مهم سیاستگذاری، نظارت وکنترل و تفکیک وظایف دستگاهای  اجرایی در این راستا را خواهد داشت.

به گفته وی، این ستاد مشتمل بر 14 وزیر، سه معاون رئیس جمهوری، رئیس کل بانک مرکزی، شهردار تهران به نمایندگی از شهرداری‌های کشور و شورایعالی استانها بوده که ریاست کل این ستاد هم برعهده رئیس جمهوری است.

ابلقی، اظهار داشت که ما به ازای ستاد ملی، ستاد استانی و شهرستانی با اعضای  متناظر ستاد ملی تشکیل خواهند شد.