به گزارش «نود اقتصادی»، دیروز سایت رسمی اتاق بازرگانی خبر از تغییر دبیرکل اتاق بازرگانی را داد تا ایرج شیدایی به جای مجتبی مدرس زاده دبیرکل اتاق بازرگانی ایران شود. این در حالی است که مدرس‌زاده چهارم خرداد ماه دبیرکل اتاق شده بود و تغییر وی در عرض سه ماه اقدام عجیب و بی‌سابقه‌ای به شمار می‌رفت.

اما ماجرا از این قرار است که ظاهرا مدرس‌زاده در ماه‌های اخیر اختلافات جدی با هیات رئیسه اتاق بازرگانی پیدا کرده که مهم‌ترین آن‌ها بر سر معرفی یک فرد ضد انقلاب  برای کاندیداتوری ریاست و نائب‌رئیسی کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت آسیا – اقیانوسیه به عنوان یک نهاد بین المللی است.

اصرار هیات رئیسه اتاق بازرگانی به انتصاب این فرد که در فضای مجازی بارها علیه جمهوری اسلامی ایران مطلب منتشر کرده و تمرد مدرس‌زاده از ابلاغ این نامه معرفی، در نهایت زمینه برکناری وی را در روزهای پایانی مرداد ماه به وجود آورد تا ایرج شیدایی یکی از مدیران قدیمی اتاق جای وی را بگیرد.

گفته می‌شود اتاق بازرگانی بعد از حواشی که در نوروز امسال در خصوص استعفای برخی از کارکنانش و احتمال انحلالش به وجود آمده بود تلاش داشت تا با نزدیک شدن بیشتر به دولت سیزدهم ، حمایت دولتمردان را به دست آورد. ولی در ظاهرا در موضوع مدرس‌زاده شخص پدرام سلطانی به عنوان پدر معنوی هیات رئیسه اتاق بازرگانی رای به برکناری وی داده است.