به گزارش «نود اقتصادی»، پایگاه اطلاع رسانی دولت امروز در خبری اعلام کرد که سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان شب گذشته با اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران دیدار کرده است

آن طور که تصاویر منتشر شده در پایگاه اطلاع رسانی دولت نشان می‌دهد رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر امور اقتصادی و دارایی، قائم مقام وزیر صمت و رئیس دفتر رئیس جمهور هم در این جلسه حضور داشته اند

برگزاری این جلسه چند نکته و ابهام را پیش روی افکار عمومی قرار می‌دهد که قطعا نهاد ریاست جمهوری و کسانی که زمینه برگزاری این جلسه را فراهم کرده‌اند باید به آن پاسخ دهند. 

۱- برگزاری جلسه با اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران که حرف و حدیث‌های زیادی در خصوص عملکرد و تخلفات برخی از آن‌ها در رسانه‌های رسمی کشور (حتی خبرگزاری دولت) منتشر شده است، جای تامل بسیاری دارد و برگزارکنندکان این جلسه باید در این خصوص پاسخگو باشند.

۲- برخی از اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی در مراجع قضایی و نظارتی دارای پرونده‌های متعددی هستند و حضور آن‌ها در کنار آقای رئیس جمهور آن هم در حالی که تنها چند ماه تا پایان این دوره از فعالیت اتاق بازرگانی باقی مانده است به نوعی می‌تواند باعث مشروعیت بخشی و بعضا سواستفاده آن‌ها شود.

۳- برگزاری جلسه با اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی حتی در دوران ریاست جمهور حسن روحانی که ریاست دفتر آن بر عهده محمد نهاوندیان ( رئیس اسبق اتاق بازرگانی) سابقه نداشته است و بسیار تامل برانگیز به نظر می‌رسد.

۴- با توجه به انتشار تخلفات متعدد مدیران اتاق بازرگانی در رسانه‌ها، متاسفانه وزرای صمت و اقتصاد به عنوان اعضای هیات عالی نظارت بر اتاق‌های بازرگانی به جای رسیدگی و شفاف‌سازی در این زمینه با مشاوره‌های غلط زمینه دیدار این افراد را با رئیس جمهور فراهم کردند! جالب اینجاست که وزیر اقتصاد خودش در این جلسه حضور داشته و معلوم نیست آیا در حضور آقای رئیس جمهور اشاره‌ای هم به ابهامات موجود در خصوص مدیریت اتاق بازرگانی کرده است یا خیر.

۵- ابهامات در خصوص عملکرد برخی از اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی و تخلفات آن‌ها به قدری وسیع است که نام آن‌ها به طور مخفف در رسانه‌های رسمی کشور منتشر شده و حتی برخی شنیده‌های موثق حاکی از جلوگیری از ورود برخی از این افراد به جلسات شوراهای عالی مختلف مانند شورای عالی معادن است.