سید مسلم موسوی درچه، مدیرعامل انجمن انرژی‌های تجدید پذیر ایران در گفتگو با «نود اقتصادی» اظهار داشت: وزارت نیرو، خرید تضمینی برق تولیدی نیروگاه‌های تجدید پذیر را متوقف کرد که این امر، تاثیرات منفی را بر این حوزه داشت. 

 

وی بیان کرد: وزارت نیرو، حدود چهار هزار میلیارد تومان به سرمایه‌گذاران نیروگاه‌های تجدید پذیر بدهکار است که این وزارتخانه برای جلوگیری از افزایش بدهی دولت، خرید تضمینی برق را متوقف کرد، در حالیکه باید دنبال راهکار دیگری برای تامین منابع باشد. 

 

موسوی درچه افزود: وزیر نیرو، در جلسه رای اعتماد در مجلس اعلام کرد که احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در دستور کار قرار می‌گیرد اما وزیر نیرو در اولین اقدام بعد از رسیدن به وزارت، دستور متوقف کردن خرید تضمینی برق در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر را داد. 

 

مدیرعامل انجمن انرژی‌های تجدید پذیر ایران گفت: قرار شده که منابع مورد نیاز سرمایه‌گذاری در نیروگاه‌های تجدیدپذیر از محل سوخت صرفه‌جویی شده در قانون رفع موانع تولید تامین شود در حالیکه وزارت نیرو سیاستی که در چند سال گذشته یعنی (خرید تضمینی برق)  که موفق بوده را بدون اعلام قبلی متوقف کرد که شوک بزرگی به تولیدکنندگان نیروگاه‌های تجدید پذیر وارد شد.