سه شنبه چهارم اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۵:۴۷ بعد از ظهر

اخبار صنعت برق

«نود اقتصادی» گزارش می‌دهد؛
سهم ۳۶ درصدی بخش صنعت از مصرف برق کشور

براساس آمارهای وزارت نیرو، سهم بخش صنعت کشور از مصرف برق کشور بین سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۸حدود ۳۲ تا ۳۴ درصد بوده که طی سه سال‌ اخیر، این مقدار با افزایش روبرو شده و به ۳۶/۲ درصد در سال ۱۴۰۱ رسیده است.

قائم مقام وزیر صمت:
تولید ۱۴ هزار مگاوات برق توسط صنایع بزرگ/ در حوزه برق و آب حدود ۱۲ میلیارد دلار برنامه سرمایه گذاری تعریف کردیم

مهدی نیازی بیان کرد: در حوزه برق و آب حدود ۱۲ میلیارد دلار برنامه سرمایه گذاری تعریف کردیم که در سال گذشته بحث برق آن آغاز شده بود حدود ۱۴ هزار مگاوات برق توسط بنگاه‌های بزرگ صنعتی در حال احداث نیروگاه است، حدود ۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری دارد.

فیلم/رئیس هیات مدیره انجمن انرژی های تجدید پذیر:
پایتان را از گلوی صنعت برق تجدید پذیر بردارید/ می‌توان برق خانگی را مجانی کرد

 داود مددی با بیان اینکه اگر اصلاح قیمت نکنید صنعت برق هم مثل نساجی نابود می‌شود، گفت: برق خانگی فقط ۴۰-۳۰ درصد سهم مصرف دارد که می‌تواند همه را مجانی کرد ولی برق صنایع پر مصرف را اصلاح قیمت کنید.

فیلم/ رئیس سابق هیات مدیره سندیکای صنعت برق در گفتگو با «نود اقتصادی»:
در حالیکه می‌توانیم ۳۰ درصد بازار برق خاورمیانه و آفریقا را داشته باشیم، اما الان سهم یک درصدی از این بازار داریم!

علی بخشی بیان کرد: سهم ایران از بازار ۱۰۰ میلیارد دلاری صنعت برق خاورمیانه و آفریقا تنها یک درصد است در حالی که ظرفیت تصاحب حداقل ۲۰ تا ۳۰ درصد این بازار بزرگ را داریم.

فیلم/وزیر نیرو:
وزارت نیرو با فروش ارزان برق ۹۰ هزار میلیارد تومان ضرر می‌کند

علی اکبر محرابیان با بیان اینکه در صنعت برق کشور با ۲ ناترازی تولید-مصرف و هزینه-درآمد مواجه هستیم، گفت: تمام تلاش وزارت نیرو در راستای رفع این ناترازی ها است اما وقتی ۹۰ هزا میلیارد تومان برق را ارزانتر از واقعیت میفروشیم نمیتوانیم طلب پیمانکاران را بدهیم.

پربیننده