به گزارش «نود اقتصادی»، حضور فرشاد فتوت به عنوان سرپرست روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی فقط حدود سه ماه  دوام آورد و روز یکشنبه خبر برکناری او توسط وزیر اقتصاد منتشر شد. این اولین برکناری در دوره وزارت احسان خاندوزی وزیر اقتصاد دولت سیزدهم بود.

اما کنار گذاشتن فتوت به معنای خروج این فرد از بدنه مدیریت وزارت اقتصاد نبود و بررسی اخبار نشان می‌دهد احسان خاندوزی حکم دیگری برای او زده است.

فرشاد فتوت از این به بعد قرار است به عنوان عضو هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری‌های خارجی ایران (ایفیک) به فعالیت خود در وزارت اقتصاد ادامه دهد.

اعضای هیات مدیره این شرکت که همگی از دولت گذشته باقی مانده‌اند قبل از حضور فتوت ۴ نفر بوده‌اند که حالا فتوت به عنوان عضو پنجم هیات مدیره توسط وزیر اقتصاد دولت سیزدهم معرفی شده است.

طبق اساسنامه شرکت ایفیک که ۱۸ سال پیش نوشته شده است، سرمایه‌گذاری‌های انجام شده دولت ایران در خارج از کشور، در دوره قبل از انقلاب اسلامی، به این شرکت واگذار شده است. ایفیک وظیفه دارد عواید حاصل از این دارایی را در حوزه‌های مختلف سرمایه گذاری کند.

با این شرح وظایف انتخاب سرپرست سابق مدیرکل روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی برای عضویت در هیات مدیره این شرکت کمی عجیب به نظر می‌رسد. به نظر نمیرسد فتوت سابقه خاصی در شرکت‌داری و مدیریت مالی و اقتصادی بنگاه‌های اقتصادی داشته باشد، البته اگر داشته است، «نود اقتصادی» از آن بی خبر است. 

او پیش از حضور در وزارت اقتصاد، مدیر تامین برنامه و برنامه های زنده شبکه خبر سیما بود و به عنوان مجری برنامه‌های تلویزیونی شناخته می‌شد و مشخص نیست حالا قرار است با چه سابقه و تخصصی به عنوان عضو هیات مدیره شرکت ایفیک برای اموال و دارایی‌ها و سرمایه‌ گذاری‌های کشور در نقاط مختلف دنیا تصمیم گیری کند!

فتوت که امتحان خودش را در روابط عمومی وزارت اقتصاد به خوبی پس نداده حالا چرا باید برای یک سمت مهم‌تر انتخاب شود؟ این سوالی است که شاید بهتر باشد مدیران وزارت اقتصاد در خصوص آن شفاف سازی کنند.