غلامرضا سلامی، عضو انجمن حسابداران خبره در گفتگو با «نود اقتصادی» اظهار داشت: بهبود بازار سرمایه ابتدا باید تعریف شود. آیا قرار است شاخص مانند فروردین و اردیبهشت ۹۹ به سمت ۲۴۰۰ یا ۲۵۰۰ واحد حرکت کند؟ آیا می‌تواند شاخص را در این اعداد حفظ کرد؟

وی بیان کرد: مثلا ممکن است اگر اجازه افزایش قیمت خودرو را بدهند، سهم‌های خودرویی با افزایش قیمت رو به رو شوند. یا اگر خوراک خیلی ارزان به پتروشیمی‌ها بدهند این اتفاق برای سهم‌های پتروشیمی بیفتد.

سلامی افزود: اگر قیمت دلار چند برابر شود ممکن است شرکت‌های صادراتی سود کنند یا با افزایش تورم این اتفاق بیفتد. ولی به چه قیمتی؟ به قیمت زیان همه مردم مانند همان اتفاقی که در ماجرای موسسات مالی و اعتباری افتاد.

عضو انجمن حسابداران خبره بیان کرد: اگر قرار است شاخص بورس رشد کند بهتر است یک رشد واقعی و به پشتوانه رشد ذاتی شرکت‌ها اتفاق بیفتد نه به وسیله گرانی دلار و افزایش تورم که در سال ۹۹ اتفاق افتاد.

وی بیان کرد: بهتر است دولت شرایط را برای افزایش سرمایه شرکت‌ها فراهم کند تا با ورود پول تازه ، سرمایه در گردش خود را افزایش داده و ظرفیت‌های را تکمیل کنند.

سلامی گفت: هدف نباید صرفا تقویت بورس باشد. بورس جایی است برای معامله سهم. بهتر است خود شرکت‌ها به سمت افزایش سود بهره‌وی بروند و از این طریق روی بورس اثر بگذارند.