مسعود شریفات قائم مقام رئیس صندوق توسعه ملی در گفتگو با «نود اقتصادی» در واکنش به اخبار منتشر شده درباره تخطی صندوق از بخشنامه معاون اول رئیس جمهور در زمینه خودداری از هر گونه جا به جایی و عزل و نصب مدیران اظهار کرد: ابلاغ مسئولیت نظارت و راهبری معاونت بانکی و اعتباری صندوق به تازگی از سوی آقای شهیدزاده ابلاغ شده است. البته این یک ابلاغ داخلی و با هدف شرح وظیفه در صندوق بوده و به عنوان یک حکم تلقی نمی‌شود.

لازم به یادآوری است سوم شهریورماه امسال، محمد مخبر، معاون اول رییس جمهوری، با صدور بخشنامه‌ای به  وزارتخانه ها، سازمان ها، بانک‌ها و شرکت‌های دولتی دستور داد تا از هرگونه جابجایی و عزل و یا نصب مدیران در سطوح ملی، استانی و شهرستانی تا استقرار دولت جدید جدا خودداری کنند.

گفتنی است در حالی که با تغییر دولت، انتظار می‌رود به زودی مدیریت صندوق توسعه ملی نیز تغییر کند، مرتضی شهیدزاده رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی در روزهای آخر فعالیتش در حال جابجایی مدیران این دستگاه دولتی است.

شهیدزاده در روزهای گذشته در حکمی مسعود شریفات که قائم‌مقام صندوق توسعه ملی است را به مدیریت نظارت و راهبری معاونت بانکی و اعتباری صندوق هم منصوب کرده است!