به گزارش «نود اقتصادی»، محرابیان وزیر پیشنهادی نیرو در صحن علنی مجلس اظهار داشت: جلساتی که با کمیسیون ها داشتم نمایندگان به طور موشکافانه ما را از نظرات ارزشمند خود بهره مند کردند. نمایندگان بدانند در صورت کسب اعتماد نظرات آنها را در دستور کار قرار خواهم داد. وزارت نیرو تمام ظرفیت خود را به کار می بندد تا رضایت ملت و نمایندگان را کسب کند.

وی بیان کرد: محدودیت های برق ضرر و زیان هنگفتی به تولید کنندگان وارد کرده و کالاهای تولیدی هم افزایش قیمت داشتند، وضعیت آب هم چندان مطلوب نیست. در حال حاضر مکلفیم که علاوه بر جبران عقب ماندگی ها طوری برنامه ریزی کنیم که تا افق بلند مدت مشکل قطع برق نداشته باشیم. من مسئولیت چندین نیروگاه و سد را بر عهده داشتم، طرح مهر ماندگار مورد تفقد مقام معظم رهبری قرار گرفت و باید امروز هم برای جبران کاستی‌ها کارگاهی به وسعت ایران بنا کنیم.

محرابیان افزود: تکمیل و احداث ده هزار مگاوات نیروگاه جدید طی چهار سال از برنامه های من است، احداث ده هزار مگاوات با محوریت نیروگاه خورشیدی با استفاده از نیروهای مردمی از اهم برنامه های من است. 

وزیر پیشنهادی نیرو گفت: سالیانه صرفه جویی به میزان ۳ میلیارد دلار در استفاده از منابع خواهیم داشت. برنامه من در بخش برق مدیریت تقاضای برق با استفاده از سیاست‌های تشویقی برای ایجاد انگیزه در مردم است، اصلاح روابط اقتصادی دولت و مردم هم در برنامه های من مورد اهمیت است.

وی ادامه داد: مهم ترین برنامه من در حوزه آب اصلاح نظام حکمرانی آب و نحوه تخصیص بر اساس اصل عدالت شفافیت و قانون مداری است که اعتماد عمومی را در مردم به وجود می‌آورد. درصد برخورداری روستاها از آب شرب امروز ۷۰ درصد است که طی برنامه من به ۹۰ درصد خواهد رسید.

محرابیان بیان کرد: در طی ۴ سال آینده با اجرای سدها، بیش از ۵/۵ میلیارد به ذخیره آب سدها اضافه می شود که تنش آبی را در ۶۰۰ شهر از بین می برد.  از دیگر برنامه ها جایگزینی خطوط آب رسانی به جای کانال های آبی است که صرفه جویی را افرایش می دهد. مهار روان آب ها در برخی نقاط به ویژه مناطق شمالی کشور در برنامه هایم وجود دارد، استفاده از آب دریا هم باید گسترش پیدا کند. 

وزیر پیشنهادی نیرو گفت: بسیاری از شهرها و روستاهای حاشیه دریا امروز فاقد آب هستند که طی ۴ سال آینده استفاده از آب دریا و شیرین سازی آب از عمان، خلیج فارس و دریای خزر را افزایش خواهیم داد. استخراج آب شرب برای مصارف برخی شهرها و روستاها در برنامه های من وجود دارد. با استفاده از ظرفیت دیپلماسی فعال با همکاری وزارت امور خارجه، رسیدگی به مناطق محروم و مرزی در دستور کار است.تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا پروژه های راکد فعال شوند. استفاده از اعتبارات به موقع و لازم در اجرای پروژه‌ها از نکات کلیدی برنام‌ ها است. ضرورت دارد با همفکری دولت و مجلس برای تامین منابع مالی برنامه ها منابعی تامین شود.