به گزارش «نود اقتصادی، کیومرث کرمانشاهی، معاون اسبق سازمان توسعه تجارت اظهار داشت: طبیعتا تفسیر این حرف‌هایی که رئیس‌جمهوری روز گذشته مطرح کردند بر عهده خودشان است اما آنچه در مجموع می‌توان گفت این است که اظهارت بودجه‌ای باید با توجه به مباحث مطرح‌شده از سوی کارشناسان بودجه‌ای بیان شود.

وی بیان کرد: سیاست‌گذار و متولی اگرچه سازمان برنامه و بودجه کشور است اما معتقدم برای بودجه‌نویسی مثل بقیه بخش‌های دیگر باید یک اتاق فکر داشته باشیم یعنی این‌طور نباشد که ما در آخرین فرصت و در یک زمان محدود در مورد تنظیم مفاد بودجه که در سرنوشت کشور می‌تواند تاثیر گذار باشد عمل کنیم.

معاون اسبق سازمان توسعه تجارت افزود: باید از صاحب‌نظران و افرادی که در حوزه بودجه‌نویسی تخصص دارند حداقل نقطه نظرات‌شان را بگیریم. از بخش خصوصی بخش تعاونی، دانشگاهیان و ... که در زمینه بودجه صاحب‌نظر هستند نقطه نظرات‌شان را بگیریم. چون این بودجه برای سال آینده است و در سال آینده باید حتما منافع کشور را در نظر بگیریم و به گونه‌ای نباشد که تصمیماتی گرفته شود که برای دولت بعد مشکل‌ساز باشد.

کیومرث کرمانشاهی گفت: نرخ تسعیر ارز یا قیمت فروش و میزان درآمدهای نفتی باید براساس واقعیت‌های کشور منظور شده و درواقع عملیاتی باشد نه این‌که تصمیماتی گرفته شود که در اجرای آن کشور با مشکلاتی مواجه شود. به نظر می‌رسد این موارد در بودجه رعایت نشده است.