به گزارش «نود اقتصادی»، فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد اظهار داشت: در ۷ ماه پارسال، ۲۷ هزار میلیارد تومان از منابع تنخواه استفاده کرده بودیم، اما این رقم در مدت مشابه امسال به علت افزایش تاب آوری و مردم بنیانی با کاهش ۱۵ هزار میلیارد تومانی به ۱۲ هزار میلیارد تومان رسید.

وی بیان کرد: روش تامین مالی از طریق مراجعه به مردم از جمله فروش اوراق، کمک زیادی به ما کرده است و در ۷ ماه امسال از محل اوراق, ۱۱۷ هزار میلیارد تومان درآمد و تامین مالی داشتیم که از این رقم، ۹۰ هزار میلیارد تومان از طریق فروش اوراق بوده است.

وزیر اقتصاد گفت: در ۷ ماه امسال توانستیم حدود سه میلیارد و هشتصد میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی را جلب کنیم که در مدت یک تا ۲ سال اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: بازار سرمایه نقش محوری خود را در تامین مالی اقتصاد، ایفاء کند. در کل پارسال از بازار سرمایه ۲۶۴ هزار میلیارد تومان تامین مالی کردیم، اما این رقم فقط در شش ماه نخست امسال ۳۲۰ هزار میلیارد تومان بوده است. اگر اتفاقات ۲ ماه اخیر در این بازار رخ نمی‌داد، حتما بیش از این تامین مالی می‌کردیم. بسیاری ابرتورم را پیش بینی می‌کردند، اما این گونه نشد. از این رشد نقدینگی راضی نیستیم و همه تلاش دولت و بانک مرکزی برای کنترل نقدینگی است.

دزپسند افزود: بخاطر اینکه فضای بازار سرمایه دچار ناآرامی نشود خیلی از خبرها را رسانه ای نمی کنیم ولی در حال حاضر مدیرانی را توبیخ کردیم، برای مدیرانی جریمه های سنگین در نظر گرفتیم و مدیرانی را یک دوره شش ماهه سلب صلاحیت کرده ایم و ما از همه ابزار خودمان استفاده می کنیم و در بعضی مواقع معاملات را باطل کردیم.