به گزارش «نود اقتصادی»، حسن روحانی، رئیس جمهور اظهار داشت: با افزایش و شدیدتر شدن محدودیت‌ها، فشار اقتصادی بر مردم هم زیاد می‌شود. دولت باید کمک‌هایی انجام دهد تا بخشی از این مشکلات کاهش یابد.

وی بیان کرد: قبلا می‌گفتیم فشار بر روی کسانی است که حقوق ثابت‌بگیر هستند اما در شرایط کنونی اگر ادارات تعطیل شوند، آنها حقوق‌شان را می‌گیرند. امروز مشکل کسانی هستند که حقوق ثابت نمی‌گیرند و باید با فعالیت‌شان، کسب و کارشان و خدماتی که ارائه می‌دهند، درآمدی کسب کنند.

روحانی گفت: براساس برآوردها به یک سوم جامعه برای چهار ماه بسته کمک معیشتی ارائه خواهد شد. روز شنبه در ستاد ملی کرونا، این بسته تصویب می‌شود. افرادی که مشمول این کمک می‌شوند، در ماه آذر، دی، بهمن و اسفند ماهانه به ازای هر نفر ۱۰۰ هزار تومان می‌گیرند تا کمکی برای معیشت مردم شود.

رئیس جمهور افزود: وام یک میلیونی هم برای خانوارها که حدود ۱۰ میلیون خانواده می‌شود، پرداخت می‌شود که البته این وام برای همه یارانه‌بگیرها نیست.

وی بیان کرد: در درمان کرونا اگر کسی بیمه نیست، حتما تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد. داروهایی که برای کرونا توصیه می‌شود (هر چند این بیماری هنوز دارویی ندارد)، اما داروهای توصیه شده مشمول بیمه می‌شوند.