به گزارش «نود اقتصادی»، مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم‌سالاری اظهار داشت: من چندبار گفته‌ام ما هر چه می‌کشیم از این دولت می‌کشیم. اصلاح‌طلبان هر ضربه‌ای که در افکار عمومی خوردند از دولت خوردند.

وی بیان کرد: من از ابتدا با ائتلاف با دولتی‌ها مخالف بودم و در طول این مدت هم با هر گونه کوتاه آمدن در برابر دولت مخالف بودم. مخالفت‌های بنده بارها اعلام شده است. ما چوب عملکرد دولت را خوردیم و هنوز هم داریم می‌خوریم و در این موضوع شکی نداریم.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: رئیس‌جمهور نباید ناکارآمدی دولت را صرفاً پای تحریم‌ها بگذارد و آدرس واشنگتن دی‌سی را بدهد. من با حرف‌های ایشان موافق نیستم. معتقدم هنوز حدود هشت ماه به پایان دولت باقی مانده است. شاید اقداماتی انجام شود که نتیجه‌بخش‌تر باشد.

وی ادامه داد: باید بپذیریم که دولت می‌توانست بهتر عمل کند تا اعتماد عمومی جامعه افزایش یابد و مردم برای حضور در انتخابات رغبت بیشتری داشته باشند. نمی‌توان گفت صرفاً و صرفاً تحریم‌ها بر مشکلات تأثیرگذار بوده است و ناکارآمدی را نادیده گرفته البته دیدگاهی که بگوید تحریم‌ها هیچ تأثیری نداشته است نیز غیرواقع‌بینانه است. باید در راستای تقویت اعتماد عمومی گام‌های اساسی برداشت.

مصطفی کواکبیان افزود: اگر جوبایدن رأی بیاورد، به نظر من در کوتاه مدت می‌تواند منافع ملی ما را تأمین کند. حجم فشارها و تحریم‌های یکجانبه اگر برداشته شود، می‌تواند در کوتاه‌مدت منافع ملی ما را تأمین کند اما در دراز مدت قدرت اجماع‌سازی دنیا و اروپا، دموکرات‌ها نشان داده‌اند که قوی‌تر از جمهوریخواهان هستند.

منبع: مهر