به گزارش‌«نود اقتصادی»، علی قنبری، استاد اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس و معاون اسبق وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا نرخ رشد اقتصادی را از طریق افزایش تولید و سرمایه‌گذاری و بهتر شدن روابط بین‌المللی با همسایگان و دنیا، بالا ببریم تا بتوانیم با بالا بردن درآمد سرانه مردم به بهتر شدن وضعیت اقتصادی و گسترده شدن سفره آنها کمک کنیم.

وی بیان کرد: قاعدتا در این شرایط بانک مرکزی و دولت باید سیاست‌های انبساطی ‌یعنی سیاست‌های پولی و مالی را اتخاذ و برای توسعه تولید تلاش کنند و درآمد مردم را بالا ببرند تا بتوانند نسبت به تقاضا وضعیت بهتری را از نظر میزان تولید و عرضه کالا به‌وجود بیاورند.

معاون اسبق وزیر جهاد کشاورزی گفت: بنابراین هم در مورد سیاست‌های پولی که قاعدتا دست بانک مرکزی و سیاست‌های مالی که دست دولت است معمولا سیاست انبساطی را اعمال می‌کنند و باید بازارهای مالی و پولی را نیز به متعادل برساند.

قنبری افزود: بازار بورس، طلا، سکه، کالا،‌ خودرو و ... در التهاب نوسانات بازار ارز و بورس هستند و دولت باید تلاش کند در ۱۰ ماه باقیمانده از دوران کاری خود، وضعیت آرامی را در کشور ایجاد کند.