به گزارش «نود اقتصادی»، به نظر می‌رسد در حالی که وی در سال‌های نخست حضورش در نهاد ریاست‌جمهوری در دولت اول آقای روحانی با بخش خصوصی و به ویژه اتاق بازرگانی همکاری می‌کرد و در راهنمایی رییس‌جمهور نقش و سهم پررنگ و بالایی داشت، در این ماه‌های تازه‌سپری‌شده و در حالی که بازارهای ارز و سکه و سهام در بدترین دوران از نظر نوسان‌های شگفت‌انگیز قرار دارند معاون اقتصادی رییس‌جمهور مهر سکوت بر لب زده و هیچ نمی‌گوید.

از سوی دیگر دست‌کم در روی صحنه و در این روزهای سخت، بخش خصوصی که از سوی بانک مرکزی و نیز سایر نهادهای دولتی تحت شدیدترین انتقادها و تهمت‌زدن‌ها بوده، سخن و نوشته‌ای از معاون ریاست‌جمهوری نمی‌شنویم و نمی‌خوانیم.

به نظر می‌رسد اگر وی به عنوان معاون اقتصادی رییس‌جمهور اختیارات و وظایف محدودی دارد این سکوت در درون دولت جایز است اما ایشان به عنوان فردی که یک پایش در زمین بخش خصوصی بوده و به عنوان اقتصاددان و کسی که با تجارت خارجی ایران آشنایی دارد و در شورای پول و اقتصاد نیز سابقه حضور دارد می‌تواند در همه زمینه‌ها روشنگری کند و از التهاب و نگرانی‌های شهروندان و نیز فعالان اقتصادی بکاهد.

ضمن دعوت از آقای نهاوندیان برای حضور بیشتر و موثرتر و آشکارتر در ساماندهی اقتصادی که هر فرمانده اقتصادی ساز خود را کوک می‌کند از وی می‌پرسیم در این روزهای سخت چه می‌کنید؟ البته موسسه عالی آموزش و پژوهش در مدیریت و برنامه‌ریزی جای بسیار زیبا و دنجی است.