به گزارش «نود اقتصادی»، مسعود دانشمند عضو اتاق بازرگانی اظهار داشت: دولت کرونا و تبعات آن را جدی تلقی نکرد و منابع کشور به‌درستی برای مقابله با کرونا هزینه نشد. دولت نه‌تنها منابع مالی را هدر داد، بلکه هیچ سودی هم عاید مردم و مشاغل نشد و نتیجه‌ای هم حاصل نگردید. 

وی بیان کرد: به‌عنوان نمونه پرداخت وام یک‌میلیون تومانی چه کمکی می‌توانست به مردم بکند که در شرایط فعلی به آن‌ها داده شد، درحالی‌که این بودجه با برنامه‌ریزی بهتر امکان رونق در بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی‌ها را فراهم می‌کرد.

این عضو اتاق بازرگانی افزود: فشار مشاغل و کسب‌وکارهای خرد بر دولت زیاد است و به همین علت دستور به شروع به کار مشاغل داده شد، درحالی‌که با این اقدام وضعیت شیوع کرونا بغرنج شد که نتیجه آن رکود بیشتر بر اقتصاد خواهد بود.

مسعود دانشمند بیان کرد: اقتصاد و تولید کشور به علت بی‌برنامگی دولت و شیوع کرونا در حال آسیب دیدن است. دولت باید تمهیداتی برای بازگشایی مشاغلی که تعطیل و یا کم رونق شدند، اتخاذ کند تا با راه افتادن آن‌ها چرخ اقتصاد هم به گردش بیفتد و از افزایش بیکاری جلوگیری شود.

وی گفت: در شرایط کنونی افرادی که مشمول دریافت تسهیلات شدند و آن‌هایی که وامی دریافت نکردند، از دولت ناراضی هستند، زیرا دولت به‌ درستی این منابع را هزینه نکرد و نتیجه آن‌ها هم در اقتصاد دیده نشد.