به گزارش ‌«نود اقتصادی»، جمشید گلپور سرپرست مرکز اصناف و امور بازرگانان وزارت صمت اظهار داشت: طبق آخرین آمارها و بررسی‌های صورت گرفته حدود ۱۳ هزار پرونده اصناف آسیب دیده از کرونا به بانک‌ها رفته است و برای دریافت تسهیلات معرفی شدند. بانک‌ها مکلف به پرداخت تسهیلات به واحدهای صنفی هستند و به هیچ عنوان نمی‌توانند به آن بی‌توجهی کنند. بانک مرکزی تیمی را در نظر گرفته که بر نحوه پرداخت وام کرونا نظارت کند، هیچ بانکی اجازه ندارد متقاضی را معطل  یا از ارائه تسهیلات امتناع کند.

وی بیان کرد: زمان برای پرداخت تسهیلات تعیین شده و بانک باید با سرعت وضعیت وام واحدهای صنفی را تعیین تکلیف کند در غیر این‌صورت در ارزیابی‌ها به بانک عامل تذکر داده می‌شود.

سرپرست مرکز اصناف و امور بازرگانان وزارت صمت گفت: به هر ترتیب در روزهای اول پرداخت وام ممکن است چالش‌هایی وجود داشته باشد اما بانک‌ها باید با سرعت عمل کنند. در این میان باید بگویم که اگر واحد صنفی با تعلل بانک عامل مواجه شد، می‌تواند در سایت کارا اعلام کند تا موضوع به‌صورت ویژه مورد پیگیری قرار گیرد. 

جمشید گلپور افزود: ضرب الاجل برای پرداخت تسهیلات کرونا وجود دارد لذا متقاضیان و ثبت‌نام‌کنندگان خیالشان راحت باشد چرا که دولت بر این موضوع نظارت دارد و هیچ چشم‌پوشی بر کم کاری‌ها نخواهیم داشت.