به گزارش ‌«نود اقتصادی»، حمیدرضا مهرآور کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: بازار سرمایه در روزهای اخیر رشد بسیار خوبی را تجربه کرد که می‌توان بخشی از آن را ناشی از افزایش قیمت دلار و قسمت دیگر را مربوط به ورود نقدینگی مازاد در کشور به این بازار دانست.

وی بیان کرد: رشد برخی از صنایع مانند پتروشیمی ناشی از رشد قیمت جهانی پتروشیمی در سطح دنیا بود که تا چند وقت گذشته به دلیل کرونا با کاهش قیمت همراه شده بودند اما اکنون قیمت ها به نرخ قبل از شیوع ویروس کرونا بازگشته است.

مهرآور گفت: قیمت دلار و همچنین نرخ کامودیتی‌ها به سرعت تاثیر خود را بر بازار سرمایه می‌گذارد، به طور معمول سرمایه‌گذاران بر سیگنال‌هایی که از بازار ارز اعلام می‌شود بسیار حساس هستند و بلافاصله شاهد تاثیر آن در محاسبات ارزش جایگزینی و نرخ فروش محصولات شرکت‌ها خواهیم بود.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: افزایش قیمت دلار تنها زمانی تاثیر منفی خود را بر معاملات بورس ایجاد می‌کند که قرار باشد در کنار بازار سرمایه بازاری جداگانه برای بازار دلار ایجاد شود.

وی بیان کرد: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته مصرف دیگری در کشور برای دلار وجود ندارد. بنابراین به نظر نمی‌رسد قیمت ارز بیش از این‌ها افزایش یابد و بازار ارز به عنوان بازاری رقیب برای بورس مطرح شود.