به گزارش «نود اقتصادی»، محمدرضا حسین‌زاده، رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی اظهار داشت: نباید اعلام شود که برخی بانک‌ها از دستور العمل بانک مرکزی در شرایط کرونایی تبعیت نمی‌کنند، چون این تخلف فقط در برخی مواقع محدود ازسوی برخی شعب وجود دارد.

وی افزود: ممکن است رئیس شعبه‌ای خلاف دستورالعمل و سلیقه‌ای عمل کرده باشد. قرار بود اقساط این سه ماه به تعویق بیفتد، نه جریمه‌ای شاملشان می‌شود نه تأثیر منفی روی پرونده بانکی افراد دارد که نتوانند از جای دیگری وام دریافت کنند. البته این موضوع فقط شامل تسهیلات قرض‌الحسنه صنوف مشخص‌شده می‌شود.

حسین زاده بیان کرد: اگر بانکی، شعبه متخلف را بشناسد، حتما برخورد می‌کند. مردم در صورت مواجهه با این تخلف اسامی متخلفان را به بازرسی بانک اعلام کنند تا برخورد شود. 

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی گفت: نظارت بر شعبه‌ها صورت می‌گیرد اما بیش از ۲۲ هزار شعبه بانک در کشور هست که ممکن است در ۱۰ شعبه، هم فرضا این اتفاق بیفتد نباید این درصد کوچک را پای همه شبکه بانکی بنویسند. مثلا ممکن است فردی تازه رئیس شعبه شده‌ باشد و متوجه دستورالعمل نباشد؛ تخلف از سوی شعب است نه بانک‌ها.