به گزارش‌«نود اقتصادی»، عبدالحسین بیات، مدیرعامل اسبق شرکت ملی پتروشیمی اظهار داشت: خط اتیلن غرب یک تکلیف بر دوش دولت بود که مجلس در سال ۸۱ تکلیف کرده بود، برای توسعه متوازن مناطق جنوب غربی و غرب کشور این پتروشیمی‌ها احداث شود. احداث این پتروشیمی‌ها باید بستری میشد برای راه‌اندازی و شکل‌گیری زنجیره‌های پایین‌دستی.

وی بیان کرد: باید در استان کردستان پلیمر را تبدیل به کالای مورد مصرف خانوار می‌کردیم تا بدین صورت نیاز این استان و استان‌های همجوار برطرف شود نه اینکه این پلیمر را دوباره به جنوب منتقل و صادر کنیم. لذا تا وقتی این مهم اجرایی نشود خط اتیلن غرب عقیم مانده و زنجیره ناقص تلقی می شود.

عبدالحسین بیات افزود: در این راستا باید از دولت و وزارت صنایع مطالبه شود که چرا با وجود تولید سالانه ۳۰۰  هزار تن پلی‌اتیلن در استان کردستان و با وجود آن همه جوان مستعد و دانش‌آموخته و مراکز پژوهشی اقدامی برای توسعه زنجیره پایین‌دستی صورت نمی‌گیرد؟ چرا این محصولات به جای صادرات برای تولید قطعات خودرو، لوله آبیاری، لوازم آرایشی و بهداشتی منزل و قطعات نظامی در همان استان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. متاسفانه پازل خط اتیلن غرب توسط دولت تکمیل نشده است.