به گزارش‌«نود اقتصادی»، علی علیلو نماینده ادوار مجلس و رئیس سابق هیئت تحقیق و تفحص صنعت خودرو اظهار داشت: وظیفه اصلی شورای رقابت شکستن و کنترل انحصارها در حوزه‌های تولید و صنعت است اما همین انحصارها و بازارسازی‌ها بازار خودرو را ملتهب و از استاندارد خارج کرد.

وی بیان کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر شورای رقابت کم کار شده است. این اتفاق از زمان وزارت شریعتمداری بر وزارتخانه صمت رخ داد، او دست شورا را از نظارت و ماموریت کوتاه کرد. البته شریعتمداری هم این تصمیم را به تنهایی نگرفت و قطعاً پشت او به رئیس جمهور و معاون اول گرم بوده که این تصمیم را گرفت زیرا کنار گذاشتن شورای رقابت از مأموریت اصلی و واگذاری مسئولیت کامل به سازمان حمایت، که زیر مجموعه وزارت صمت هست کار آسانی نیست.

علی علیلو افزود: فاصله قیمت کارخانه و قیمت بازار خودرو ساختگی است و خودروساز هنوز به قدری از اصلاح سایت فروش عاجز است که مردم عادی نمی توانند به سایت ورود کنند و بعد از یک ربع هم اعلام می کنند که همه ماشین‌ها فروخته شد درصورتیکه همین موجب عطش شدید در بازار خودرو می شود. اینها بازی‌هایی است که با خودرو می شود و ضروری است که یک دستگاه نظارتی ورود کند و دست های پشت پرده را رو کند.