به گزارش «نود اقتصادی» محمدرضا تاجیک نماینده کارگران در شورای عالی کار اظهار کرد: اعضای کانون کارفرمایی و برخی از اعضای اتاق بازرگانی با اظهارنظرهایی که در مورد مزد دارند، صرفاً موجب تحریک جامعه کارگری می‌شوند. به ما تذکر می‌دهند که جامعه کارگری را تحریک نکنیم، درحالی‌که کارفرمایان با این صحبت‌ها و مصوبه، کارگران را تحریک می‌کنند. اینکه دولت و کارفرمایان می‌گویند حداقل مزد افزایش ۳۳ یا ۳۶ درصدی داشته واقعیت ندارد و بسیاری از کارگران فقط پایه مزد را دریافت می‌کنند و تا وقتی سابقه کار نداشته باشند، پایه سنوات و حق اولاد نمی‌گیرند و در واقع افزایش 29درصدی را در دستمزدها با احتساب بن شاهد هستیم.

نماینده کارگران در شورای عالی کار تأکید کرد: توقع ما این بود که به حداقل خواسته‌هایمان که در جلسات مطرح کرده بودیم، برسیم و از ابتدای جلسات گفته بودیم که باید مزد در چارچوب ماده ۴۱ قانون کار تعیین شود اما خلاف اصول مذاکرات، مزد تصویب شد.

تاجیک با بیان این مطلب که بر اساس تبصره یک ماده 41 آخرین اعلام تورم بر اساس آمار بانک مرکزی ۴۱.۲ درصد می باشد، اظهار داشت: مصوبه کنونی با نرخ تورم هم تناسبی ندارد و همچنین با توجه به تبصره 2ماده 41 که در خصوص هزینه زندگی کارگران است نیز اختلاف یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومانی نسبت به سال گذشته را در آن شاهد بودیم هم منطبق نمی باشد. جامعه کارگری به شدت از این تصمیم شورای عالی کار ناراضی هستند.