به گزارش «نود اقتصادی»، مرکز آمار متوسط قیمت اقلام خوراکی در مناطق شهری را اعلام کرد. بر اساس نتایج به دست آمده در اسفند ماه سال گذشته «خیار» ۴.١ درصد و «رب گوجه فرنگی» ٠.۴ درصد نسبت به ماه گذشته (بهمن ماه)کاهش قیمت داشته اند.

همچنین در اسفند ماه گذشته اقلام «پرتقال محصول داخل» ١٩.۴ درصد، پیاز» ١٧.٣ درصد، «سیب زمینی» ١٠.٧ درصد نسبت به ماه قبل از آن (بهمن ٩٨) افزایش قیمت داشته اند. 

بررسی جداول آماری نشان می دهد که در یک سال گذشته (اسفند ٩٧ تا اسفند ٩٨) چای خارجی و پیاز به ترتیب با ٨٣.١ درصد و ٨۶.٩ درصد بالاترین افزایش قیمت و مرغ ماشینی و سیب درختی زرد به ترتیب با١٣.۴ درصد و ١٣.۶ درصد کمترین کاهش قیمت را به نام خود ثبت کردند. 

بهای ۵٠٠ گرم چای خارجی در اسفند ٩٧ برابر با ٣٢ هزارتومان بود که در اسفند سال گذشته به ۵٨ هزارتومان رسید. قیمت هر یک کیلوگرم پیاز  در این دوره زمانی از ۴۵٠٠ تومان به ٨۵٠٠ تومان رسید.  

براساس اعلام مرکز آمار بهای یک کیلوگرم مرغ ماشینی در اسفند ٩٧ برابر با ١۴ هزار و ٨٩٠ تومان بود که در اسفند ٩٨ به ١٢ هزار و ٨٠٠ تومان شد. قیمت یک کیلوگرم سیب درختی در اسفند سال گذشته ٧٨٠٠ تومان شد در حالیکه در اسفند ٩٧ معادل ٩١٠٠ تومان بود.


برای مشاهده متن کامل خبر کلیک کنید