به گزارش «نود اقتصادی»، یک کارشناس اقتصادی در واکنش به اظهارات علی محمد موسوی معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان سرمایه گذاری خارجی در دیدار با معاون اول رئیس جمهور برای «نود اقتصادی» نوشت:  موسوی رئیس سازمان سرمایه گذاری در نشست روز شنبه ۲۴ فروردین در محل وزارت اقتصاد گفته است که در سال ۹۷ با تعداد ۱۷۵ طرح، ۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی جذب شده است! سال گذشته هم ۴.۵ میلیارد دلار!

 این سخنان با حضور معاون اول رئیس جمهور اظهار شده است. حتما ایشان هم شادمان از این ارقام برای سال جاری برنامه ریزی کرده اند؟

 جناب آقای جهانگیری می توانید به مردم و کارشناسان بفرمایید که این رقم ۱۰ میلیارد دلار چگونه وارد اقتصاد کشور شده است که هیچ تحرکی در اقتصاد نداشته ایم؟ این ۱۰ میلیارد دلار در کجا و چگونه جذب شده است؟ در کدام طرح ها در کدام استانها؟ آیا این ارقام ورود سرمایه یه کشور است؟ یا صرفا مصوبه کاغذی است؟

 جناب دکتر جهانگیری اجازه ندهید تا مدیران با آمارهای ساختگی کسی را فریب دهند.از طرفی معلوم نیست در این سازمان‌های نظارتی مثل سازمان بازرسی و دیوان محاسبات برای خود نقشی قائل هستند تا به این آمارسازی ها رسیدگی کنند؟ شاید این مدیران جدید فرق میان جلب، جذب، ورود و خروج سرمایه را ندانند، اما جنابعالی می دانید که ملاک ارزیابی سرمایه گذاری خارجی کشور سرمایه های وارده به طرح‌هاست!

 از آنجا که به بیان شفاف و صریح شما اعتقاد داریم، «نود اقتصادی» آماده است تا آمارهای شفاف و مورد تایید جنابعالی را در مورد میزان جذب سرمایه گذاری خارجی ایران بازنشر دهد.