به گزارش «نود اقتصادی»، میرحسن موسوی معاون مسافری راه‌آهن اظهار داشت: طبق دستور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی تمامی بلیت‌های مسافرانی که سعی دارند سفر‌های ریلی خود را در بازه زمانی سوم اسفند تا شانزدهم فروردین ماه لغو کنند می‌توانند به آژانس‌ها مراجعه کنند و بلیت آنان بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای استرداد می‌شود.

مسافرانی که متقاضی تغییر تاریخ سفر خود هستند باید حداقل ۷۲ ساعت پیش از تاریخ حرکت خود با سامانه صدای مسافر راه آهن تماس گرفته و در رابطه با هماهنگی و یا تهیه بلیت جایگزین برای تاریخ مورد نظر خود اقدام کنند.

به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از مسافران قصد انصراف از سفر را داشتند.  مسافرانی که از بهمن  بلیت خریداری کرده بودند می‌توانند ۹۰ درصد از بهای بلیت خود را که استرداد کرده‌اند دریافت کنند و مابقی مبلغ را از آژانس‌ها دریافت کنند.

طبق دستور وزارت بهداشت و حتی پیش از شیوع ویروس کرونا شرکت راه‌آهن و تمامی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی با پیشرفته‌ترین و بهترین مواد ضدعفونی کننده اقدام به پاکسازی و تمیز کردن تمامی واگن‌ها و صندلی‌های قطار کرده و هم اکنون تمامی قطار‌ها در تمامی مسیر‌های ریلی ضدعفونی و پاکسازی شده‌اند و مسافران نباید هیچ گونه نگرانی بابت این موضوع داشته باشند.