به گزارش «نود اقتصادی»، اسدالله قلی زاده رئیس انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآورده‌های نفتی اظهار داشت: متاسفانه هزینه چند نرخی شدن سوخت و مشکلات جانبی که از این بابت حادث شده را جایگاه‌دار باید متحمل شود و این مسئله باعث شده نتوانیم هزینه‌هایمان را پوشش دهیم.

وی با بیان اینکه با اعمال سهمیه بندی 30 درصد از فروش جایگاه‌داران کم شده است، افزود: افزایش قیمت بنزین هم پوشش هزینه‌های ما را نداده است.

رئیس انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآورده‌های نفتی سراسر کشور با بیان اینکه ما به کیفیت و نحوه ارسال فرآورده به جایگاه اعتراض داریم، گفت: ارسال فرآورده باید با 60 درجه فارنهایت از انبار سوخت صورت گیرد، باید در انبار نگه داشته شود و به درجه استاندارد برسد، اما با دمای بالاتر ارسال می‌شود که باعث بالا رفتن تبخیر شده و کسری ایجاد شود و ضرر آن در مرحله عرضه فرآورده به مشتری به جایگاه‌دار می‌رسد.

وی در ادامه با بیان اینکه تعدیل کارمزدها مربوط به سال 97 است که پرداخت نشده است، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 98 باید علاوه بر افزایش کارمزد، تبدیل به حق العملی شده و درصد مشخص می‌شد، اما تاکنون این کار انجام نشده است، آبان ماه 100 تومان کارمزد افزایش یافت و این در حالی است که با سهمیه بندی مواجه شدیم و میزان فروش کاهش یافته است.

قلی‌زاده همچنین نسبت به هزینه بالای عرضه نفت گاز در جایگاه‌ها به دلیل میزان استهلاک انتقاد کرد و یادآور شد: تاکنون همسان سازی حق العمل این فرآورده انجام نشده است.

قیمت بنزین از ساعت صفر روز جمعه 24  آبان ماه افزایش یافت که بر این اساس نرخ هر لیتر بنزین سهمیه بندی  1500 تومان، آزاد 3 هزار تومان و قیمت هر لیتر بنزین سوپر 3500 تومان تعیین شد.