به گزارش «نود اقتصادی»، محمد مرتضوی، عضو هیات رییسه کانون انبوه‌سازان اظهار داشت: برای مسکن در سال آینده رونقی نمی‌بینیم. اما اغلب مصرف‌کنندگان اصلی مسکن این تصور را دارند که قیمت کاهش پیدا نخواهد کرد و دولت نیز قادر نیست که تقاضای مسکن را حتی در حد ۴۰۰ هزار واحد طرح اقدام ملی پاسخگو باشد.

وی بیان کرد: سابقه نشان داده دولت‌ها نتوانسته‌اند وعده‌هایی را که درخصوص تولید و  عرضه مسکن می‌دهند محقق کنند. بنابراین برای مصرف‌کنندگان چاره‌ای جز این  نیست که وارد بازار شوند و خرید خود را انجام دهند.

مرتضوی افزود: به جهت پاسخگویی به تقاضای موجود در سال آینده بخشی از متقاضیان فعال خواهند بود و اقدام به خرید می‌کنند اما کسری حدود شش میلیون واحد مسکونی در کل کشور به قوت خود باقی می‌ماند.

عضو هیات رییسه کانون انبوه‌سازان در پایان بیان کرد: ممکن است در شمال تهران مسکن فروخته نشده در حد میلیونی داشته باشیم ولی به معنای آن نیست که پاسخگوی مسکنی باشد که از کمبود آن صحبت می‌کنیم. اقشار بدمسکن و فاقد مسکن کماکان مشکل دارند. سال آینده خریداران به دنبال مسکن با قیمت مناسب می‌گردند ولی سرمایه‌گذاری در بخش مسکن امیدوارکننده نیست.