به گزارش «نود اقتصادی»،‌ مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام در موضوع سود مرکب نظر مجلس را تایید کرد. لازم است دولت این موضوع را مورد اجرا و پیگیری قرار دهد به بهانه‌جویی‌های بانک‌ها توجه نکرده و به تولید توجه کنند.

وی ادامه داد: لازم است نرخ تضمینی محصولات کشاورزی همچون گندم، برنج، چای به موقع اعلام شده و متناسب با تورم واقعی اعلام شود. سال‌ها قرار است که دولت طرح ساماندهی نیروها را مورد توجه قرار دهد، اما این موضوع به کجا رسید؟ این‌که یک فردی به عنوان یک نیروی شرکتی در کنار نیروی دیگری کار کند و مورد تبعیض هم قرار گیرد کار درستی نیست. همچنین لازم است به قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری که در سال ۱۳۸۶ تصویب شد توجه شود. این حق باید مستقیما به پرستاران داده شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ضمن درخواست برای تعیین تکلیف شدن نیروهای حق‌التدریسی و نهضتی گفت: در مجلس شورای اسلامی قانونی وضع کردیم که اینها باید شش ماه آموزش ببینند و سپس استخدام شوند، اما وزیر از بازنشستگان استفاده می‌کند و این قانون را اجرایی نمی‌کند.

لاهوتی اظهار کرد: در خصوص تعرفه واردات چای مافیا را از این در بیرون می‌کنیم و از سوراخ دیگری داخل می‌شوند. ما ۷۰ هزار تن چای تولید می‌کنیم این چه بلایی است که در خصوص تعرفه واردات چای آمده است؟ تعرفه واردات چای از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت از ۲۰ درصد به ۵ درصد کاهش پیدا کرد. آقای وزیر تو به دست‌های پینه‌بسته چایکاران ظلم کرده‌ای.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رییس جمهور گفته بود که ما ۵۵۰ هزار تن برنج بیشتر تولید کرده‌ایم آری اینگونه است، اما این در حالی است که رییس جمهور دستور داد حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن برنج وارد شود. ما آن صحبت شما را ببینیم یا اینگونه بی‌عدالتی را؟ آقای مونسان ما به دلیل نگرانی‌ها در بحث گردشگری سازمانی میراث فرهنگی و گردشگری را به وزارتخانه تبدیل کردیم و قرار بود در این اهداف گیلان مورد توجه باشد، اما در موضوع گردشگری استان گیلان حال خوبی ندارد و به جای رافع بودن بازدارنده است.