«نود اقتصادی»- مدیرعامل شرکت بیمه ملت، وجود یک توافق جدی و رسمی از ناحیه همه اعضای سندیکای بیمه گران ایران بابت عدم صدور بیمه نامه شخص ثالث برای خودروهای تولیدی گروه خودروسازی سایپا تا زمان پرداخت بدهی این شرکت خودروساز به صنعت بیمه را رد کرده است.

گفته می‌شود که سایپا به عنوان بزرگترین بدهکار بیمه‌ای حدود 1100 میلیارد تومان به شرکت‌های بیمه بدهکار است.

پیشتر، دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران بدهی‌های معوقه سایپا به صنعت بیمه را به بحران جدی  برای صنعت بیمه تشبیه کرده بود.

"نظر علی صلاحی نژاد"، مدیر عامل شرکت بیمه ملت در گفتگو با «نود اقتصادی» اظهار کرده که توافقی رسمی در سندیکای بیمه گران ایران شکل نگرفته وفقط یک صحبتی شد هر چند که بعد از این صحبت ها چند شرکت بیمه‌ای به فروش بیمه نامه شخص ثالث صفر کیلومتر برای خودروهای سایپا در سالجاری مبادرت ورزیده اند.

به گفته وی، از جمله شرکت‌هایی که درسالجاری به فروش بیمه نامه به خودروهای صفر کیلومتر سایپا بیمه نامه فروخته اند شرکت نمایندگی خدمات بیمه ای سایان وابسته به بیمه ملت بوده که تعدادی بیمه نامه صادر کرده  اما اکنون بیمه ملت هیچ بیمه نامه ای برای سایپا صادر نمی کند.!

صلاحی نژاد اذعان داشت که در حال حاضر فقط شرکت بیمه ایران به صورت نقدی به فروش بیمه نامه شخص ثالث خودروهای صفر کیلومتر برای سایپا اقدام می‌کند.

وی، درعین حال، صادر نکردن بیمه نامه شخص ثالث برای شرکت سایپا را اقدامی غلط دانست که در آن باید مسئولیت‌های اجتماعی شرکت های بیمه ای هم لحاظ شود و مخالفت خود را با عدم صدور بیمه نامه برای سایپا اعلام کرد.

مدیر عامل شرکت بیمه ملت میزان بدهی گروه خودروسازی سایپا به صنعت بیمه را برخلاف ارقام اعلام شده قبلی، تنها 814 میلیارد تومان برشمرد که گویا مدیران سایپا قول داده اند همه این مقدار بدهی به صنعت بیمه را تا پایان شهریور ماه و یا در نهایت تا آخر سالجاری تسویه کنند.

وی، میزان طلب شرکت متبوع خود از گروه خودروسازی سایپا را حدود  55 میلیارد تومان ذکر کرد که قرار شده بیمه ملت بابت این طلب، چک شش ماهه دریافت کند.

صلاحی نژاد، رقم صدور بیمه نامه شخص ثالث بیمه ایران در سال گذشته برای شرکت سایپا را حدود  47 میلیارد تومان برشمرد و گفت که سهم بیمه ملت در سال مذکور از صدور بیمه نامه شخص ثالث برای سایپا حدود 7 میلیارد تومان بوده است.

وی برآورد کرد که پرتفوی بیمه نامه شخص ثالث سایپا در سالجاری برای 220 هزار دستگاه خودرو، چیزی حدود 220 میلیارد تومان باشد.