«نود اقتصادی»:مدیرعامل شرکت بیمه دانا اعلام کرد:سندیکای بیمه گران باید قوانین جامعی را برای هدایت درست صنعت بیمه ارائه کنند، اما نبود ابزار اجرایی باعث ضعف در اجرای قوانین شده است.

ابراهیم کاردگر گفت: ۵۵ درصد سهام بیمه دانا متعلق به سهامداران سهام عدالت است به همین دلیل سوددهی این بیمه برای سهامداران و ما بسیار مهم است.

وی گفت: در شش ماهه نخست سال ۹۷ نسبت به شش ماهه مشابه در سال ۹۶ بیمه دانا ۱۴ درصد رشد فروش داشته، اما از ابتدای مهرماه که تیم جدید منجمله این جانب در این شرکت مستقر شده ایم تاکنون رشد فروش بیمه دانا در پنج ماهه دوم سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶، به ۵۰ درصد رسیده است.

وی افزود: بیمه دانا در سال ۹۷ تا انتهای بهمن ۱۹۴۲ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده که از این رقم ۹۴۲ میلیارد تومان آن از زمان حضور تیم جدید مدیریت در این بیمه پرداخت شده است که این بخاطر راحت‌تر شدن مسیر دریافت خسارت از این بیمه به مشتریان است.

کاردگر گفت: یکی از مشکلات صنعت بیمه ما عدم ریل گذاری درست مسیر از ابتدا است چرا که سندیکای بیمه گران متاسفانه ابزار اجرایی برای قوانین خود ندارد.

وی تاکید کرد: یکی از مشکلات ما که باید در سندیکای بیمه گران به آن پرداخته شود شرکت‌های کوچکتر بیمه هستند که با قیمت پایین‌تر و خدمات بی کیفیت برای شرکت‌های بزرگ‌تر مشکلات فراوانی ایجاد می‌کنند که این باعث می‌شود سهامداران شرکت‌های بزرگ رغبتی به افزایش سرمایه نداشته باشند و در نتیجه این شرکت‌ها اقبالشان را برای فروش سهام در بورس از دست بدهند.