«نود اقتصادی»- نسیم اسدپور: بعد از گرانی گوجه فرنگی حالا نوبت به سیب زمینی رسیده است، این در حالی است که طبق گزارش میدانی خبرنگار «نود اقتصادی» سیب زمینی در میادین میوه و تره بار عرضه نمی‌شود و این محصول تنها در درب مغازه ها با بیش از دو برابر قیمت واقعی یعنی 5هزار تومان به دست مشتری می رسد.

اسدالله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران در این رابطه به خبرنگار «نود اقتصادی» گفت: ما هیچ گونه کمبود سیب زمینی نداریم، اما شرایط کنونی وضعیت دلار باعث شده تا دلال‌ها به دنبال گران کردن آن باشند.

وی افزود: تبدیل قیمت این محصول به دلار موجب شده تا سیب زمینی را از لب مرزها به کشورهای دیگر ارسال کنند و همین باعث کمبود این محصول شده است.

وی تاکید کرد: طبق گفته برخی از همکارانمان در اتحادیه کرج از میدان مرکزی بارها این محصول را به لب مرزها می برند.

کارگر در پایان گفت: در حال حاضر قیمت این محصول چنان چه از بار قدیمی باشد 2700 تومان و بارهای جدید بین 4 تا 4500تومان در درب مغازه توزیع می شود.

به گزارش «نود اقتصادی» به نظر می‌رسد ضعف نظارت دولت نقش اساسی را در کمبود و گرانی سیب زمینی در بازار دارد، زیرا بسیاری از دلالان سیب زمینی را به قیمت ارزان از کشاورزان می‌خرند و با توجه به گرانی دلار آن را به خارج کشور می‌فروشند تا سود بیشتر به دست آورند.