«نود اقتصادی»:مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)گفت: قرار است از همه شرکت های تحت کنترل خارج شده و میزان سهم خود را به40 درصد برسانیم.

مرتضی لطفی افزود: تلاش می کنیم که از طریق عرضه شرکت ها از طریق این سامانه، برای خریداران معافیت مالیاتی ایجاد کرده و برای آنها مشوق ایجاد کنیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با بیان اینکه همه نهادهای دولتی و بانک ها باید از شرکت های تحت کنترل خارج شوند، گفت: مشکل اصلی، نقدینگی لازم برای این خرید این شرکت هاست.

لطفی اضافه کرد: بحث چابک سازی در کنار خروج از بنگاهداری نیز از فعالیت های در دست اجراست که تاکنون چهار بنگاه را نیز ادغام کرده ایم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی یادآور شد: برنامه ریزی کرده ایم امسال از حدود 95 شرکت کم بازده، زیانده و کوچک مقیاس شستا خارج شویم.

وی گفت که درآمد حاصل از فروش بنگاه های تامین اجتماعی در توسعه طرح های بزرگ به کار گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه شستا هفت تا 10 درصد ارزش بازار سرمایه را در اختیار دارد، گفت: برنامه ای برای عرضه های خارج از فرابورس نداریم.

سامانه «مذاکره ادغام و تملیک» برای عرضه شرکت های خارج از بازار سرمایه در فرابورس راه اندازی شده است.

براین اساس، در بازار سوم فرابورس امکانی ایجاد شده که شرکت های خارج از بازار سرمایه بر اساس قوانین معاملاتی سهام شرکت های بازار سرمایه امکان معامله سهام خود را داشته و از امتیازهایی مانند معافیت مالیاتی برخوردار شوند.