به گزارش «نود اقتصادی» علی‌اصغر یوسف‌نژاد، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه با اشاره به این‌که مصوبه کمیسیون تلفیق در حذف یارانه نقدی غیر نیازمندان نظر رئیس مجلس را تأمین می‌کند، تصریح کرد: در لایحه بودجه سال ۹۷ دولت اعلام کرد در بحث پرداخت یارانه ۳۷ هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشد و از این میزان ۲۳ هزار میلیارد تومان به پرداخت یارانه نقدی تخصیص داده شود، ۷۰۰۰ میلیارد تومان به محیط زیست و کمیته امداد، ۳۷۰۰ میلیارد برای سلامت و ۳۳۰۰ میلیارد تومان برای گندم و نان پرداخت شود که کمیسیون تلفیق ۷۰۰۰ میلیارد تومان به رقم ۲۳ هزار میلیارد تومان اعتبار یارانه نقدی افزود و به ۳۰ هزار میلیارد تومان رسید.
وی با بیان این‌که کمیسیون تلفیق همچنین به دولت این اختیار را داده که از محل‌هایی تا رقم ۴۱ هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشد، افزود: اگر دولت ۴۱ هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشد نیازی به حذف یارانه نقدی نیست و روال فعلی ادامه خواهد داشت.
یوسف‌نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که اگر دولت ۳۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی را انتخاب کند، چه تعداد حذف خواهند شد، گفت: در این صورت ۲۰ میلیون نفر از فهرست یارانه بگیران حذف می‌شوند.
وی تاکید کرد: برای حذف یارانه غیر نیازمندان ملاک مشخصی از سوی مجلس اعلام نشده و این اختیار به دولت داده شده تا به افراد نیازمند یارانه نقدی را پرداخت کند.